Tuesday, July 3, 2012

NAFAS : Bab 16

Bab 16

Saat aku terkejut dari tidurku pada pagi itu adalah pada masa aku terdengar bunyi telefon berdering. Aku mengejutkan Amir yang sedang terlena di atas pangkuanku itu.
"Bangun bang... ada orang telefon." Kataku perlahan dekat kepada telinganya.
Amir menggosok-gosok matanya sebelum dia menjawab panggilan tersebut.
Majid telah menelefonnya dari Paris. Dari apa yang aku dengar dari perbualan mereka, Majid telah mendapat berita mengenai cerita Salina dan Amir dari abangnya Farid.
Perbualan Amir dan Majid agak lama. Amir kelihatan tenang mendengar apa yang telah diperkatakan Majid kepadanya. Dia lebih banyak mengangguk dari menjawab, jadi aku sendiri tak tahu apa yang dibualkan oleh mereka pada waktu itu. Cuma yang aku tahu, selepas aku lebih mengenali diri Amir, Majid adalah diantara orang yang paling mempengaruhi gerak laku hidupnya. Malah, Amir yang ku kenali lebih senang mendengar nasihat dari Majid, dari abangnya sendiri...

"Majid dan Zaha kirim salam dari Paris... mereka kata mereka tak sabar nak jumpa kita di sana nanti." Ujar Amir sebaik sahaja dia meletakkan ganggang telefon. Dia memandang ke arah luar tingkap. Hari sudah mula mencecah tengahari.
Aku berdiri, Menggeliat. Aku mahu ke dapur untuk menyiapkan makanan untuknya.
"Majid beritahu kepada saya... Salina kemalangan di Pantai Dalam... sebaik sahaja dia balik dari rumah abang Farid--"
"Masyaallah! apa dah jadi?" Aku terkejut. Mukaku merah padam. Aku mula merasakan bahawa semua kejadian-kejadian yang tak baik ini datang dari diriku sendiri. Aku rasa bersalah. Aku memegang kepalaku sendiri. Terduduk aku jadinya kerana terkejut.
"Kemalangan kecil. Tak teruk sangat. Kereta BMW mak dia tu terlanggar kereta orang dari belakang. Bahangian hadapan kereta BMW tu kemek..." Amir mengeluh. Dia mengelap peluh jantannya yang mula terkumpul di atas dahinya. Dia berjalan ke arah aku yang sedang terduduk di atas sofa. "Dia cepat-cepat telefon abang Farid sejurus selepas kejadian tu. Menurut Majid, bila abang Farid tiba ke tempat kejadian, Salina menangis di dalam kereta. Dia langsung tak mahu keluar dari keretanya itu." Majid memberitahu sambil mengusap-ngusap rambutku. Nadanya sayu.
"Kesian Salina..." sahutku perlahan. Aku ikhlas kasihan kepadanya. Dapat aku bayangkan rasa kecewanya pada waktu itu. Kerana aku sendiri pernah kecewa sepertinya.
"Majid ada beritahu kepada saya... katanya saya memang perlu membuat keputusan secepat mungkin." Amir mengeluh sambil mengurut-ngurut dahinya yang luas itu. "Tetapi keputusan yang saya akan ambil nanti mestilah saya ambil demi kebahagiaan diri saya sendiri. Bukan untuk kebahagiaan orang lain."
Amir duduk di atas kerusi piano.
"Majid tetap dengan falsafah objectivistnya. Kalau awak nak tahu, sayalah yang telah memperkenalkan falsafah objectivist ini kepadanya dulu. Sewaktu dia melawat bilik dorn saya di Cambridge, saya telah memberinya buku Ayn Rand itu kepadanya, dari membuangnya ke tong sampah." Katanya, mengingati kembali hal dirinya sewaktu di MIT dahulu. "Saya telah memberinya buku tersebut kerana saya bukan seorang pemikir objectivist, mahupun existentialist. Malah dia sendiri tahu bahawa saya tolak semua fahaman-fahaman Sartre, de Beauvoir dan Camus. Dan sekarang dia pula menggunakan apa yang telah dipelajarinya itu kepada saya." Amir tersenyum kelat. "Dunia ini penuh dengan ironi." Katanya kemudian. Dia mula bermain-main dengan pianonya. Dia menekan papan kekunci piano secara rambang.
"Saya akan hormati apa-apa keputusan yang abang yang akan ambil." Kataku dengan iklas, walaupun nada suaraku berbaur sedih. "Cuma saya minta, kalau boleh... abang kembalilah kepada Salina. Saya tahu bagaimana perasaan Salina buat masa ini. Saya pernah ditinggalkan orang. Pedih rasanya bang!" Kataku dengan suara sedih. Aku tidak menyebut pengalaman buruk yang pernah aku alami bersama abang Zami dahulu. Kalau boleh, aku langsung tidak mahu dia tahu tentang hubunganku dahulu dengan abang Zami.
"Menurut Majid... kita tidak dilahirkan ke dunia ini demi kebahagiaan orang lain. Buat apa kita hidup menderita jika orang lain bahagia?" Amir mengepal-mengepal tangannya. "Keputusan yang saya buat itu nanti akan saya buat demi kebahagiaan saya. Saya harap awak akan dapat terima keputusan saya itu dengan hati yang terbuka."
Aku mengangguk lemah.Walaupun di dalam hati, sememangnya aku mahu dia memilih diriku ini. Tetapi aku terpaksa akur kepada takdir. Lagipun, siapalah diri aku ini kepadanya.
"Bang.. lepas makan nanti kita ke Tate Gallery, ya?" Aku menyarankan. Aku tahu dia mahu ke sana sejak hari pertama dia tiba di London. Aku mahu dia melupakan segala masalahnya itu semua buat sementara waktu. Aku tak mahu lihat dia sugul begitu.
Amir menggangguk lemah tanda setuju, kemudian dia terus bermain piano. Dia membawa lagu yang penuh sayu yang telah dimainkannya dengan baik sekali. Satu kebolehannya yang baru kini aku ketahui--bermain piano seperti seorang ahli muzik professional...

***

"Mungkin cinta saya kepada Salina hanya cinta platonik semata-mata." Amir tiba-tiba bersuara di hadapan skulptur seni 'The Kiss' oleh Rodin. Suaranya agak berdengung kudengari tatkala dia sedang bercakap kepadaku di dalam Galeri Tate. "Kalau saya betul-betul cinta kepadanya, tentu saya tak akan buat perkara ini semua kepadanya." Amir memperlahankan suaranya.
"Jika saya berada di tempat Salina... adakah abang akan melakukan perkara yang sama kepada saya?" Tanyaku inginkan kepastian.
"Terus terang saya katakan... jika cinta saya dengan seseorang itu adalah cinta sejati. Walau apapun yang akan berlaku, saya tidak akan tinggalkan orang itu sampai bila-bila." Kata Amir dengan perlahan, tetapi nadanya agak tegas.
"Sejauh mana cinta abang kepada Salina?" Tanyaku lagi kerana terlalu ingin tahu.
"Mungkin tak sejauh mana. Seperti yang saya katakan tadi... mungkin cinta kami itu cinta platonik. Mungkin saya tak menyintainya dengan sedalam-dalamnya. Hati saya sebenarnya rasa lebih dekat dengan awak sekarang ini." Kata Amir dengan nada yang tenang. Seterusnya dia berjalan Masuk ke balai seni Clore.
Amir berhenti di hadapan sebuah lukisan J. M. W. Turner sebelum dia menyambung kata-katanya:
"Sebenarnya, Salina yang mahu menjalinkan hubungan kami ini dahulu. Bukannya saya. Kami telah mula berkenalan sewaktu dia ke MIT untuk ke acara Malaysia Night yang telah diadakan di sana, kira-kira dua tahun yang lepas." Amir menongkat dagunya tatkala dia menelaah sebuah lukisan oleh Turner. "Setelah dua kali kami keluar bersama... dia mula meluahkan perasaan sayangnya itu kepada saya. Saya terima luahan cintanya itu. Mungkin kerana saya terasa terlalu sunyi pada waktu itu."
"Untung abang sebab ada kekasih macam Salina.. dia memang cantik orangnya. Tentu ramai yang cemburu." Kataku. Mata Amir kulihat tepat kepada sebuah gambar Turner yang menunjukkan gambar sebuah kapal di tengah-tengah Sungai Thames.
"Salina memang cantik. Dia hampir-hampir sempurna. Anak diplomat... golongan kerabat diraja... pandai pulak tu." Amir berjalan di dalam balai lukisan dengan perlahan. "Ramai pelajar Melayu di Boston dan Cambridge yang tergila-gilakannya. Tapi mak saya tak berapa suka dengannya sangat. Mak saya kata, Salina bukannya jenis yang boleh dibuat calon isteri saya. Majid pulak kata dia tu perempuan gedik. Tak tahu pulak saya sampai ke hari ini apa makna gedik itu." Mahu sahaja aku memberitahu kepadanya makna istilah yang telah digunakan oleh Majid itu. Istilah yang telah diambilnya sendiri dari Rezal. "Tapi bagi saya... Salina itu baik orangnya. Dia seorang yang penyayang."
"Yang penting, adalah pendapat abang mengenai dirinya. Bukan orang lain."
Amir mengangguk setuju.

Selepas kami menjelajah ke seluruh balai di Galeri Tate, kami telah berjalan ke arah Sungai Thames yang letaknya betul-betul di hadapan Galeri Tate. Kami berjalan menyusur sungai tersebut sehinggalah kami tiba ke Jambatan Wesminster. Amir tak banyak berkata-kata disepanjang perjalanan.

Dia aku lihat, Amir banyak termenung dan berfikir. Aku tak mahu mengganggunya.

***

"Tunggu... saya mahu gunakan telefon." Katanya kepadaku, sebaik sahaja kami masuk ke dalam stesyen tube Wesminster.
Seterusnya dia telah meminta beberapa keping wang syiling dariku. Aku mengeluarkan beberapa keping wang syiling yang aku ada dari poket seluarku: Tiga keping wang 1 pound, dua keping wang 50 pence dan tujuh keping wang 20 pence.
"Okay cukup," katanya sebelum memasukkan sejumlah wang yang telah berjaya dikumpulnya itu ke dalam tempat meletakkan wang di telefon tersebut. Dia mendail ke beberapa nombor yang menuju ke Malaysia.
Amir menelefon Salina melalui handphonenya. Aku berdiri jauh dari Amir kerana aku mahu memberinya ruang untuk berbual dengan Salina. Perbualannya ternyata pendek. Tidak sampai dua minit.
"Saya harap awak tak akan tinggalkan saya sampai bila-bilapun." Katanya sebaik sahaja dia kembali bertentang muka denganku.
"Apa maksud abang?"
"Saya baru sahaja beritahu kepada Salina bahawa saya telah memilih awak." Katanya sambil memegang pipiku. Orang yang lalu lalang si stesyen Westminster langsung tak mempedulikan kami. "Saya harap awak boleh terima cinta yang akan saya berikan sepenuhnya kepada awak nanti."
"Terima kasih bang, kerana telah menerima saya sebagai kekasih abang." Kataku dengan suara yang tersekat-sekat. Sebak hatiku ini. Air mata mula menetas di atas pipiku. Aku rasa bahagia walaupun hatiku sedih.
Aku sedih memikirkan tentang nasib Salina.
Amir menyapu air mataku dengan sapu tangannya. Dia mengusap-ngusap rambutku. Kemudian dia meraba-raba daguku yang berjanggut itu sambil berkata:
"Jangan tinggalkan saya... saya cuma ada awak sahaja yang saya betul-betul sayang sekarang ini."
Aku terus mendakapnya. Perasaan sayangku terhadapnya semakin membuak-buak. Dunia di sekelilingku kurasakan seakan terhenti buat seketika. Manusia-manusia yang ada di stesyen Westminster kurasakan tiba-tiba hilang entah ke mana. Yang ada hanya aku dan dia.

Mungkin inilah dinamakan cinta...

Aku akhirnya mula kenal erti cinta yang sebenar.

***

Setibanya kami di Brompton Square, Amir terus membawaku masuk ke dalam bilik. Dia terus membuka baju dan seluarnya. Hari masih petang. Bilik ternyata terang.
Aku dapat melihat dengan sejelas-jelasnya tubuhnya yang kekar itu tanpa sehelai utas benang pun di hadapanku. Urat-urat di tangan dan lengannya ku lihat seolah-olah seperti tanaman hidup meliliti tangan dan lengannya yang penuh berotot itu. Dadanya yang bidang itu kulihat pejal dan keras. Bahagian perutnya yang berketak-ketak itu membuatku semakin mahu meramasi ke seluruh bahagian tubuhnya.
Aku rasa beruntung kerana memiliki kekasih yang mempunyai tubuh yang tinggi dan padat sepertinya. Aku rasa diriku ini langsung dapat dilindungi olehnya dengan sebaik mungkin, dari apa-apa gejala yang mungkin akan timbul nanti.
Senjatanya kulihat tegang berdenyut-denyut menujah ke arahku.
Amir mula membuka bajuku. Kemudian dengan penuh gelojoh dia membuka seluarku. Setelah aku berjaya dibogelnya, terus aku dikucupnya puas-puas.
Amir memeluk tubuhku dengan erat. Setiap kali dia memelukku, pasti pelukannya itu kuat dan penuh bertenaga. Seolah-olah dia mahu membalas segala rindu dendamnya terhadap diriku dengan pelukannya itu.
Kucupan penuh manis seperti madu itu kubalas dengan rasa cinta yang amat. Lidahku bergelutan di dalam mulutnya. Dengan penuh rasa geram dia mengisap lidahku. Tangannya pula meramas-ramas kelakianku yang keras memacak ke arahnya. Kelakianku terasa basah di dalam genggaman tangannya.
Di dalam keadaan berdiri, Amir menggigit-gigit leherku, sehinggalah ke bahagian bahuku. Dengan rasa penuh geram dia telah meramas-ramas dadaku. Dia menyonyot putingku dengan rakus. Aku pula terliuk dibuat begitu.
Aku masih ingat pesanannya bahawa dia tak suka aku mengganasinya, lalu dengan lembut tanganku mengusap-ngusap bahagian belakangnya yang padat berkepak itu. Dapat kurasakan setiap lipatan otot di bahagian belakangnya itu. Ternyata dia seorang lelaki yang gagah, bak seorang buruh binaan yang sering melakukan kerja-kerja yang berat.
Aku kini tunduk menuju ke arah senjatanya. Aku menggenggam senjatanya itu yang sejak dari tadi menujah-nujah berlawanan dengan senjataku sendiri. Kelakiannya berdenyut-denyut lapar. Manik-manik air mazinya ku jilat dengan sepuas-puasnya. Amir merintih-rintih menahan rasa kelazatan yang amat.
Sesekali aku akan dapat mendengar luahan perasaannya yang mengatakan bahawa dia cintakan aku. Bahawa dia sanggup mati dari kehilanganku.
"Separuh nafasku ada di dalam dirimu..." bisiknya perlahan ke dalam telingaku, lalu terus masuk ke dalam hatiku. Satu perkataan yang telah menjadi ucapan keramat untuk diriku.
Aku mengulum batangnya sehingga ke bahagian pangkal. Sambil tanganku sibuk meramas-ramas buah zakarnya yang besar dan keras itu. Perkara ini telah membuatkan dia mengeluh, seolah-olah dia telah menyuruhku berhenti dari cuba menyeksanya begitu. Sehingga kendur lututnya itu tatkala aku kulum seludangnya itu dengan lebih asyik lagi.
Di dalam keadaanya yang kegianan itu, dia menolakku baring di atas katil. Lalu dengan ganas dia telah melahapi senjataku. Walaupun perbuatannya itu membuatkanku terasa sedikit sakit, aku sememangnya jenis yang amat suka diperlakukan begini. Terutamanya oleh lelaki yang berperawakan anak jantan sepertinya. Di dalam sakit, ku rasa sedap yang amat.
Amir mula memberanikan dirinya untuk menerokai ke kawasan lubang nikmatku dengan jarinya. Aku mengeluh sedap kerana di situlah kawasan yang paling sensitif di tubuhku. Amir membalas keluhanku itu dengan memberanikan dirinya untuk menyucuk-nyucuk dengan lebih dalam ke bahagian tersebut.
"Sedap bang!" Aku merintih di dalam nikmat.
Di dalam keadaan penuh dengan kegairahan itu, Amir telah mengangkat kakiku ke atas. Dia mula menjilat-jilat ke bahagian lubang nikmatku itu.
Suaraku semakin kuat mengeluh. Tak tahan rasanya aku dibuat begitu oleh Amir. Begitu pandai dia menjilat lubang nikmatku itu. Di jilatnya perlahan-lahan, kemudian sedalam-dalamnya sehingga aku menggigil kesedapan.
Aku tidak dapat menahan keinginanku untuk diriku bercantum kasih dengan Amir. Aku telah menyuruhnya berhenti seketika. Kemudian cepat-cepat aku mengambil beg sandangku lalu mengambil cecair KY yang telah kubeli di farmasi Boots baru sebentar tadi.
Lalu dengan penuh cermat aku telah meletakkan cecair KY di atas telapak tanganku. Aku mengurut-ngurut kejantanan Amir yang tebal itu. Amir menggeliat kesedapan tatkala dia diurut begitu olehku.
Amir seterusnya telah menyuruh aku berdiri di tepi katil. Aku akur. Dia berdiri di belakangku, lalu tanpa memberi amaran kepadaku terlebih dahulu, dia terus menikam lubang nikmatku. Aku langsung terasa perit kesakitan.
Aku menjerit menahan sakit. Aku telah memberitahunya supaya melakukan tikamannya itu dengan perlahan, kerana sudah lebih empat tahun aku tidak ditikam begitu. Ternyata lubangku kini telah kembali ketat--seolah-olah ia tidak pernah diterokai oleh sesiapapun sebelum ini...
Keluhan serta permintaanku tadi langsung tidak diikutinya. Seolah-olah, rintihanku itu langsung membuatkannya menjadi lebih ghairah.
"Bang.. pelan sikit bang!" Aku meminta penuh belas. Di dalam rasa sakitku itu, aku terasa sedap yang amat. Mungkin kerana Amir telah terbiasa melakukan perkara yang sama kepada alor kewanitaan Salina, aku terus dapat merasakan perbedaan diantara tikamannya itu dengan tikaman abang Zami. Tikaman Amir ternyata lebih tepat dan kemas kepada bahagian yang langsung membuatku hampir-hampir terkulai menahan kesedapan.
Amir memegang tepi punggungku dengan erat. Dengan kuat dia telah menghentak-hentak untuk memasukkan kejantanannya dengan lebih dalam ke dalam tubuhku.
Tidak pernah aku merasakan kesedapan sebagaimana yang sedang aku alami dengan Amir pada saat itu. Kesedapan itu lebih menjadi, memandangkan perasaan cinta yang ada di dalam diriku ini kepadanya.
Di dalam keadaan kesedapan diperlakukan oleh Amir, aku cuba kemut beberapa kali. Kemutanku itu telah membuatkan Amir mendengus tak sudah-sudah. Maka tahulah aku kini kelemahannya...
Kerana tidak tertahan lagi, dia mula menusuk-nusuk kelakiannya itu dengan lebih cepat dan dalam lagi.
Senjatanya itu dapat kurasakan semakin keras seperti besi.
"Sedap Zam! Ahhh!" Getusnya sambil tangannya kuat memegang punggungku.
"Pancut dalam bang!" Pintaku berkali-kali.
Beberapa detik kemudian aku dapat merasakan air maninya mula terpancut-pancut kuat ke dalam diriku. Amir menggeliat kesedapan di belakangku.
Di dalam kesedapannya itu, dengan sendirinya aku terpancut-pancut sama. Airku terpancut jauh ke atas permukaan lantai.

Amir telah mengucupku sebaik sahaja senjatanya itu dikeluarkan dari tubuhku.
Aku rasa bahagia dalam kucupannya itu. Tubuhku terkulai di dalam dakapannya. Puas.
Amir kini membaringkanku ke atas kamar. Kami berdua terkulai bogel di atas kamarnya sambil berpelukkan.
"Abang milik saya... saya janji tak akan tinggalkan abang sampai bila-bila pun." Bisikku ke dalam telinganya. "Kerana separuh nafas abang ada di dalam diri saya."
Amir membaring kepalanya di atas dadaku. Aku mengusap-ngusap rambutnya itu.
Amir terlena tidur sebaik sahaja aku mengusap-ngusap rambutnya itu. Wajahnya kelihatan tenang. Bahagia di dalam alam mimpinya...


Bersambung...

No comments:

Post a Comment