Thursday, June 28, 2012

NAFAS: Bab11

Bab 11

Memang aku tak nafikan bahawa aku memang merasa seronok tatkala belajar di London. Malah boleh aku katakan bahawa antara masa yang paling gembira di dalam hidupku sebagai seorang pelajar telah aku alami di kota yang terkenal ini.
Tatkala mula-mula berada di London, aku telah menetap di Kensal Green. Kawasan ini taklah menarik sangat, fikirku. Kawasan ini menjadi tempat tinggalku kerana sewa rumahku di sini lebih murah jika dibandingkan dengan tinggal di tengah-tengah kota London. Aku tinggal bersama-sama beberapa orang pelajar lain yang belajar di Universiti di sekitar kota London. Aku tak kisah jika pada tiap-tiap hari aku terpaksa menaiki Tube dari stesyen Kensal Green ke stesyen Gloucester Road untuk ke kampusku yang terletak di South Kensington. Yang penting, aku dapat menjimatkan duitku. Orang yang telah bertanggungjawab mengajakku tinggal di sini adalah seniorku yang bernama Rezal. Dia adalah pelajar tahun dua Imperial College di dalam jurusan kejuruteraan elektrik. Aku telah mula mengenali Rezal sejak hari pertama aku menghadiri majlis suai kenal pelajar-pelajar Malaysia yang telah di terima untuk belajar di Imperial College. Dialah yang telah mengajakku tinggal bersamanya, kerana menurutnya, teman sebiliknya kini telah pulang ke Malaysia pada akhir semester yang lepas.
Sejak kali pertama aku menemuinya, aku sudah pasti bahawa dia juga seperti aku. Bukan kerana dia berperawatakan agak lembut, tetapi kerana renungan matanya yang agak tajam kepadaku. Dewasa ini, aku mula terbiasa dengan pandangan-pandangan seperti ini dari manusia-manusia seperti aku. Pandangan yang seolah-olah menjadi pembuka jalan untuk mengenali diantara lelaki-lelaki aku temui jika mereka mempunyai kecenderungan sama seperti aku.
Apa yang aku ketahui sekarang, melalui Shahrin dari surat-suratnya kepadaku, perkara ini lebih dikenali sebagai 'gaydar' atau 'gay radar' oleh kebanyakkan kaum gay dari Amerika Syarikat. Mungkin dari pandangan tajam seperti sesuatu inilah yang telah membuatkan abang Zami tahu siapa diriku ini dahulu.
Rezal telah mengambil masa selama seminggu sebelum dia memberanikan dirinya untuk menanyaiku jika aku mempunyai kecenderungan sepertinya. Aku rasa pertanyaan pertamanya terhadap diriku agak lucu. Kerana dia telah meminta aku memilih baju yang paling sesuai untuk dipakainya, tatkala dia mahu keluar bersamaku membeli-belah di Oxford Street.
"Mana satu yang cantik? Baju biru ke baju merah?" Dia menanyaiku sambil memegang kedua pasang baju tersebut di hadapanku.
"Biru... sebab kena betul dengan seluar beige kau tu. Lagipun kau nak pakai kasut kulit warna hitam kau tu kan? Kau pakai tali pinggang hitam... mesti smart giler." Jawabku memberi pendapat. Aku sudah memakai pakaianku sendiri sejak tadi. Aku tak pernah cerewet ketika memilih pakaian.
Mata Rezal kini merenungku. Dia sengaja mengecilkan matanya, seolah-oleh aku telah membuat salah kepadanya.
"Kenapa?" Tanyaku kepadanya. Takut aku ditenungnya lama-lama begitu olehnya.
"Kau ni gayboy kan?" Dia menanyaiku tanpa menjawab soalanku tadi.
Aku berdecit. Kemudian aku senyum.
"What do you think?" Aku sengaja bertanya.
"Alah... kau macam mak jugak kan?" Inilah kali pertama dia membahasakan dirinya sebagai mak di hadapanku.
"Ye... aku gayboy. Macam kau jugak." Aku membetulkan ikatan jam di tanganku.
"Nyahhhh... penat mak berlakon jantan depan kau, okay. Koser, gituh!" Rezal mula bertepuk tampar denganku. Aku sedaya mungkin cuba mengelak.
"Alah... aku gay ke aku seteret ke... apa kau kisah?" Tanyaku sambil membersihkan bajuku yang terkena kesan bedak dari tangan Rezal tadi.
"Bukannya apa nok... mak sebenarnya taste kat kau." Dikatanya tanpa berlapis. Naik bulu roma aku mendengarnya.
"Eh... mengarutlah kau ni. Kita kan kawan." Dengusku kepadanya. "Lagipun kau nih lembut... aku tak minat."
Rezal mentertawakan aku.
"Nyah... kau nih mesti bottom kan?"
Aku mengangguk sahaja. Aku rasa tak ada yang perlu aku rahsiakan darinya. Lambat laun dia akan tahu juga, memandangkan dia sebilik dengan ku.
"Aku bukan nyah macam kau.. jangan panggil aku nyah lah!" Marahku kemudian.
"Sedehhhh... takdemaknanya!" Katanya kemudian, menjeling. "Nyah... kalau kau top lah, dah lama kau ala-ala respond dengan kecantikan mak tau!"
Biarlah apa yang mahu dia katakan tentang diriku ini. Aku tidak kisah. Yang penting, dia hanya akan menganggapku sebagai kawannya dan tidak lebih dari itu...

Rezal berasal dari Klang, Selangor. Sejak dia di tingkatan satu lagi dia telah bersekolah di sebuah sekolah agama di Klang. Katanya, di sekolah agama tersebutlah dia mula berjinak-jinak dengan dunia gay ini. Kerana sejak dia di tingkatan satu lagi dia telah dijadikan sebagai 'jambu' pilihan oleh senior-seniornya.
"Ish! Aku benci benar jadi jambu!" Ujarku sambil menggaru-garu kepalaku. Aku duduk di sebelahnya di dalam ruang tamu flatku di Kensal Green. Aku mendongak ke arah air-well di ruang tamu bilikku. Ternampak hujan rintik-rintik mula turun membasahi cermin air-well. Malam kelihatan terlalu gelap. Dingin tanpa kelihatan bintang di langit.
"Eh... mak suka okay. Best gituh." Jawabnya seronok. Inilah perangainya, bila denganku pasti dia akan 'pecah lubang'. Kalau di hadapan teman-teman serumah kami, terus berlagak jantan. Memang dia akan nampak jantan jika dia pilih untuk tidak bergaya lembut.
"Best amendanya?" Tanyaku keliru.
"Bilik mak jadi ala-ala hotel gituh. Nyah, abang-abang Sekolah Menengah Hafiz memang ramai yang can do, can do, okay! Mak terpaksalah melayan. Lagipun, mak kan Ratu." Tangannya melentik menepuk pehaku. "Mak tak kisah kalau mak kena buat kerja kebajikan tiap-tiap Malam. Social welfare ala2 berkidmat bakti demi masa depan anak bangsa. Boleh gituh statement?" Dia menanyaiku dengan nada bangga.
"Tak boleh." Jawabku pendek.
"Ada sekali tu kan nyah--"
"Takmoh dengarlah... mesti cerita porno lagik!" Kataku yang ternyata benci setiap kali dia memanggilku 'nyah'. Seperti tak ada perkataan lain yang boleh digunanya untuk memanggilku. Tetapi setelah aku kenal lama dengannya, aku sudah terbiasa dengan dirinya memanggilku 'nyah'. Malah semua gayboy yang dikenalinya di sini dipanggilnya 'nyah'. Semua gayboy-gayboy Melayu di UK telah dipondankannya...
"Alah, dengarlah sundel!"
Mulutnya memang celupar. Kuat mencarut. Hanya Majid seorang sahaja yang suka berbual lama dengannya. Lama kelamaan, Majid juga mula berbual mengikut caranya berbual. Yang menurut Majid, "Tak vouge gituh kalau adik-adik tak ikut protokol, nyah! Lagipun kan si Rezal tu Ratu London, mak mesti tabik mak ayam, mak tau!"
Aku berdecit. Nak sahaja aku masuk ke dalam bilikku. Semua teman-teman serumah kami telah lama masuk tidur.
"Macam ni nyah... ceritanya begini. Masa tu mak masih di dalam tingkatan dua lagi. Mak very der very comel masa tu, okay. Ala-ala model gituh, sehingga menjadi rebutan para abang-abang di sekolah mak."
"Pigidah!" Aku mencebik. Rezal agak gempal orangnya. Kulitnya hitam manis. Berwajah sederhana. Bercermin-mata tebal. Kalau dia tak bercermin mata tebal begitu, dia akan memakai 'contact lens'nya yang berwarna biru. Tak dapat pula aku bayangkan bagaimana dia boleh menjadi rebutan di sekolahnya dahulu.
"Eh... takde sapa boleh lawan kemut mak, okay!" Katanya dengan nada mengejek.
"So... apa kau nak cerita?" Kataku tanpa sabar. Mataku sudah mulai mengantuk.
"Alah... masa tu ada abang bola nih. Abang tingkatan empat. Badan very der vasst okay. Kekar berketul-ketul. Cair puki mak kalau pikirkan pasal dia. Sampai sekarang, bila mak cek cap, mak akan pikirkan pasal badan dia tu. Barang kemas dia pulak... nalllaaaaa rekerk!" Katanya. Hampir separuh dari ucapannya aku sendiri tidak faham.
"Nama dia Kamil. Dia dah lama jadi abang angkat mak. Sejak dari mak tingkatan satu lagi. Dia nih very der garang okay, tapi penyayang..." Beritahunya "Jangan marah, dia memang pandai main okay. Kalau dia dah sekali pancut, dia boleh main lagi... batang dia masih keras gituh. Tak macam batang mat saleh yang mak rasa sekarang nih... masa stim pun ala-ala lembik. Tu lah powernya batang Malayu, nyah!"
"Alah... tak jakunlah! Kau ingat aku tak pernah main dengan jantan macho macam tu ke?" Walaupun benci, aku terbayangkan wajah abang Zami. Aku menggelengkan kepalaku cepat-cepat. Seolah-olah dengan membuat begitu, semua bayangan abang Zami akan hilang dari ingatanku.
"Dia suka carik mak bila dia habis main bola. Dia akan bukak baju dia depan mak. Ala-ala masa badan dia basah berpeluh, dia suka mak raba-raba badan dia. Dia rasa seksi, kononnya. Mak pulak ambiklah peluang keemasan ni. Mak memang suka raba badan dia yang tough tu. Mak raba dia sampailah dia stim sendiri. Mak suka sangat raba-raba paha dia. Ye lah... peha pemain bola, kau paham-paham sajalah, nyah. Besar dan padat!" Rezal menjilat bibirnya. "Lepas tu dia akan bukak seluar bola dia yang basah tu depan mak. Lepas tu dia akan suruh mak akan nyonyot dalam-dalam batang dia yang nalla tu!" Jelasnya dengan panjang lebar tanpa henti. "Mak nyoyot sampai meleleh air dia. Masa nyonyot, mak picit-picit bontot dia yang bulat tu. Geram okay!"
"Alah... cerita macam tu dah biasa aku dengar." Kataku dengan selamba.
"Dia selalu sebut-sebut nama awek dia bila mak tengah nyonyot. Konon-kononnya awek dia yang tengah nyonyot. Manalah ada awek yang nak buat macam tu. Kalau bohsia pun, kena carik bohsia yang memang jalang gituh." Katanya sambil menggaru-garu dahinya. " Mak punya service baik, okay! Ala-ala mak akan nyonyot batang dia sampai dia pancut kat muka mak!" Katanya penuh bangga. " Mesti lepas ni, kalau dia kahwin pun, mesti dia akan cari gayboy jugak."
"Tak kuasalah aku dengar," jelasku sambil menepuk-nepuk bantalku.
"Kemudian, masa tu... ada satu lagi abang nih. Abang tingkatan empat jugak. Tapi lagik macho. Budak kadet. Kulit putih-putih, badan pun tough. Nama dia Halim. Muka dia... hensem giler! Kalau kau tengok kau mesti nak celah bedah. Memang dia taste-taste kau."
"Sudahlah! Tak kuasa aku dengar!" Getusku dengan suara mengejek
"Dia nak mak sorang jer yang layan dia. Mak kata tak boleh, sebab Kamil tu abang angkat mak jugak. Ye lah... mak nih memang slut, tapi dengan abang Kamil mak service extra sikit."
"Service extra apa?"
"Mak bagi dia fuck mak lah, sundel! Kote budak-budak lain semua saiz-saiz Melayu... mak boleh buat kayu cungkil gigi, gituh. Tak payahlah... buat habiskan masa mak jer." Jelasnya. "Mak masa tu memang berada di dalam dilemma, sebab apa, dua-dua memang batang segem. Dua-dua pun memang can do dan memang taste mak."
Macam cerita melayu zaman P. Ramlee pula jalan ceritanya itu. Aku pula, rasa nak tergelak ada, nak dengar ceritanya dengan lebih lanjut pun ada.
"So? Kau pilih yang mana satu?"
"Mak bagitau kat dua-dua, yang mak akan pilih yang paling pandai main dan paling pandai jaga hati mak."
"Teruknya kau ni!"
"So... di dalam masa seminggu mak nak buat keputusan mak tu... abang Kamil dengan abang Halim mati-mati nak spedo mak. Kalau masa main pulak, dua-dua main lebih. Dua-dua nak puaskan mak. Best giler masa tu, nyah. Abang Kamil bila projek dengan mak, boleh-boleh dia nak tekan batang dia dalam-dalam. Bagi mak puas, gituh. Abang Halim pulak, bila projek dengan mak, dia bagi mak kulum cek nek dia puas-puas. Selagi mak tak puas, selagi tu dia tahan diri dia dari terpancut."
"Sapa kau pilih akhirnya?"
"Mak pilih abang Halim. Sebab dia romantik. Dia pandai jaga hati mak. Lagipun, cek nek dia lagik segem dari cek nek abang Kamil. Tujuh inci, sundel, jangan main-main!"
"Alah tak heran lah!"
"Alah... mak tahulah kau tu nalla... ala-ala tujuh inci jugak." Rezal tersenyum nakal.
"Eh mana kau tahu?" Menyirap darah aku dibuatnya.
"Alah nok... ada sekali tu kau syok melancap sampai lupa mak mertua lalu kat belakang. Kau lupa nak kunci pintu. Kau ingat semua orang takde rumah sebab ada kelas. Mak punya kelas hari tu dah kensel sebab prof ambik MC. Bila mak balik, mak bukak pintu bilik. Tup-tup ternampak kau tengah cek cap. Boleh gituh?" Katanya sambil tersenyum nakal. "Dah tu kau cek cap guna gambar abang Halim jadi bahan... mak tahu nyah, aktiviti 'ko-korek kulum' kau tuh pagi-pagi. Nasib baik album lama mak tu tak melekat-lekat..."
"Sial kau nih... tu lah, bila masuk bilik tak beri salam! Jalan pulak macam pondan, sampai takde orang boleh dengar!" Aku memarahinya. Aku tahu aku yang salah. Lebih bersalah lagi kerana sering mengambil albumnya yang penuh dengan gambar-gambar rakan-rakannya di sekolahnya dahulu. Memang aku tidak dapat nafikan, Halim itu kacak orangnya. Dari gambarnya yang telah diambil berlengging di dalam bilik asrama, aku dapat melihat tubuhnya yang agak kurus tetapi tegap itu.
"Eleh... takde maknanya! Mak bila jalan mak catwalk, okay!" Katanya sambil mencebikkan bibirnya. "Nasib baik kau nih ala-ala bottom. Kalau tak, mak rela service kau tiap-tiap malam." Katanya kemudian sambil tangannya mula liar meraba-raba busutku.
"Eh stim ke nyah dengar cerita mak tadi?"
Aku tak menjawab. Aku menghidupkan putung rokokku. Aku menghisap rokokku dalam-dalam.
"Nyah... kau memang nalla. Geram mak tengok!" Katanya kemudian. Dia semakin sengaja meraba busutku apabila dia mendapati aku membiarkan sahaja.
Aku menepis tangannya, apabila tangannya mula mahu memicit-picik kelakianku yang sedang menegang itu. Dia seterusnya telah meraba-raba pula dadaku. Aku tahu dia hanya bergurau denganku.
"Alah bang... boleh lah bang. Malam ni jer." Katanya buat-buat manja. Suaranya dibuat-buatnya seperti suara seorang wanita. "Nyah, cubalah jadi top mLm ni! Mak nak rasa cek nek kau yang nalla ni. Sekali rasa pun cukuplah. Mak gersang nih nyah. Dah lama mak tak rasa cek nek Melayu tau--"
"Chooiii!" Aku memotong cepat-cepat, menggunakan istilah yang sering digunakan olehnya terhadapku.
"Tak paham mak kenapa jantan-jantan bottom macam kau nih ala-ala macho dan nalla. What a waste! Dunia dah terbalik kot agaknya! Gayboy yang mak minat semuanya bottom!" Jelasnya dengan nada yang dibuat-buatnya geram.
"Haiyah amoi! Boleh cerita pasal benda lain tak? Ceritalah apa jadi kat si Kamil tu ke bila kau pilih si Halim..."
Rezal menjeling, lalu disambungnya kembali ceritanya tadi:
"Lepas mak pilih abang Halim... abang Kamil mengamuk, nyah"
"Heh, heh! Lepas tu kau kena bedal kan!"
"Eh tak lah... mak tetap maintain ratu! Mak kan ala-ala Princess Diana gituh!" Rezal meneliti kukunya. "Abang Halim dan abang Kamil bergaduh, sundel!"
"Menyampah aku dengar cerita jantan gaduh pasal rebutkan jantan." Kataku memberi pendapat.
"Nyah... diorang bergaduh sampai lebam-lebam. Diorang bergaduh belakang sekolah. Heboh satu sekolah masa diorang bergaduh. Mak cepat-cepat pergi ke tempat kejadian. Mak last-last kena tolong leraikan jugak. Ye lah, diorang berdua laki mak jugak. Mak suruh diorang bawak berbincang. Mak bagitahu kat diorang, mak sayang kat dua-dua. Ye lah kan, puki mak ada satu saja, tapi balak mak ada dua--"
"Geli wei, aku dengar!"
"Alah... entah-entah kau punya cerita lagik teruk dari mak. Koser gituh tengok adik-adik nak maintain descent!" Rezal mengutukku bertalu-talu. "Kau tak tahu apa jadi lepas tu, nyah?"
"Apa jadi? Dua-dua tinggalkan kau?" Aku membuat telahan.
"Tak... dua-dua nak buat orgy dengan mak. Boleh? Ala-ala mak jadi pelakon cerita porno dengan diorang."
"Padan dengan muka kau!" Kataku, kemudian mentertawakannya.
"Apa pulak padan muka? Mak lagik suka, sundel! Best gituh dapat abang-abang macho yang nak orgy dengan mak tiap-tiap malam!"
Aku hanya mampu menggeleng-gelengkan kepalaku.
"Bila abang Halim fuck mak dari belakang, abang Kamil pulak akan suruh mak kulum batang dia dalam-dalam. Lepas tu dua-dua take turn. Dua-dua mak bagi puas. Sedap nyah... nikmat!"
Aku diam sambil menghisap rokokku dengan lebih dalam lagi. Aku menjelingnya. Benci aku melihatnya kerana telah membuatkan aku terbayang tentang keadaannya dengan kedua orang balaknya itu.

Begitulah keadaanku dengan Rezal. Kadang-kala kami akan berbual sehingga ke pagi. Kerap kali juga kami akan bertengkar kerana dia tak suka dengan minatku menampal poster-poster motor 'super bike' aku di dalam bilik kami. Kadang-kala, sampai nak pecah telinga aku mendengar leterannya, kerana dia juga tak suka melihat aku suka merokok di dalam bilik. Dia tak kisah jika aku merokok, tapi bukan di dalam biliknya yang telah dihias mengikut tradisi hiasan dalaman Laura Ashley itu...


Bersambung...

No comments:

Post a Comment