Monday, May 28, 2012

NAFAS Bab 5

Bab 5

Aku berjalan keluar dari kedai gambar sambil menatap gambar-gambar abang Zami. Aku tersenyum sendiri. Aku rasa gembira juga kerana hampir kesemua gambar-gambar yang aku ambil bersama abang Zami menjadi, kecuali dua atau tiga gambar yang tidak begitu jelas kelihatannya. Terdapat enam keping gambarnya yang telah kuambil tanpa dia memakai baju.
Gambar-gambar tersebut telah kuambil di hadapan pantai di depan rumah nenekku. Melihatkan gambar-gambarnya sahaja telah membuatku berahi dengan tiba-tiba. Di dalam bas, dengan cermat aku mengatur gambar-gambarnya itu ke dalam album gambar yang telah diberikan percuma kepadaku. Semakin lama aku menatap gambar-gambarnya, semakin rindu aku kepadanya. Kini sudah lebih sebulan sejak kali pertama aku berjumpa dengannya...
Tatkala di asrama, aku banyak menghabiskan masa lapangku menulis kepada abang Zami. Abang Zami juga tidak ketinggalan untuk menulis kepadaku. Acapkali aku membaca tulisannya itu berkali-kali pada setiap malam. Pada setiap malam juga aku akan menggunakan gambarnya sebagai 'bahan' untuk aku memuaskan nafsuku.
Kesemua surat-surat dan album gambar abang Zami aku simpan dengan baik di dalam sebuah kotak kasut. Kemudian kotak tersebut aku simpan di dalam almariku.
Jika aku dan abang Zami mempunyai masa dan kesempatan, kami akan cuba berjumpa di KL pada masa hujung minggu. Abang Zami paham, aku tidak boleh keluar dari asrama dengan sewenang-wenangnya, jadi kami telah menggunakan masa kami yang ada sebaik mungkin. Abang Zami ternyata sanggup mengambil bas dari Port Dickson semata-mata untuk bertemu denganku di KL.
"Nih hadiah untuk abang..." ujarku sambil menghulurkan kotak kecil berbalut kemas kepada abang Zami. Abang Zami tersenyum malu. Dia menoleh ke kiri dan ke kanan. Suasana di McDonald's berdekatan dengan CM itu agak hiruk pikuk. Bising. Tidak ada orang yang sedang memerhatikan gelagat kami. Semua sibuk dengan hal masing-masing.
"Eh... hari ini bukan hari jadi abang!" Sebut abang Zami yang berbintang Aries itu. Keningnya ternaik tinggi.
"Saya tahu lah bang... saja jer saya beli." Kataku. Kemudian aku menyarankan abang Zami membuka hadiah yang telah aku belikan kepadanya pada minggu yang lepas.
Abang Zami mengoyakkan bungkusan pada kotak hadiah pemberianku itu. Kemudian dia tersenyum lebar.
"Lahhh... habiskan duit Zam jer. Kan baik kalau Zam berjimat."
"Alah... sekali sekala bang."Ujarku bersahaja. "Lagipun seluar dalam abang tu dah buruk benar." Sambungku.
Hubungan aku dan abang Zami ternyata mesra. Jika aku berkesempatan untuk ke rumah Kak ngahku di Cheras, aku akan bawa abang Zami bersama ke sana. Selalunya Kak ngahku tiada di rumah kerana mengikut suaminya sering pulang ke kampungnya di Kuala Selangor. Kerana dia hanya mempunyai seorang anak yang masih kecil, dan rumah yang dibeli oleh suaminya agak besar, bilik kosong di sebelah dapurnya telah disediakan untukku. Sering juga aku menggunakan bilik ini bersama abang Zami. Dan di sinilah aku telah merungkai rindu dendam dengan abang Zami...

Di asrama, kawan-kawanku mula dalam melihat perubahan yang ketara di dalam diriku. Jika dahulu aku sering keluar ke KL pada hari hujung minggu bersama-sama mereka, kini aku sering ke berjalan ke KL seorang diri. Jika aku tidak bersama abang Zami, aku lebih senang berjalan berseorangan. Perkara ini telah membuatkan hubunganku dengan rakan-rakanku semakin renggang.
Kini aku lebih banyak menghabiskan masaku menulis, menelaah pelajaranku (aku semakin bersemangat untuk belajar kerana aku sering diberikan semangat oleh abang Zami untuk belajar) dan berangan memikirkan tentang abang Zami (yang sering aku ikuti dengan aktiviti melancap yang kadangkala aku lakukan sehingga tiga kali sehari). Hampir setiap saat dalam hidupku aku akan berfikir tentang abang Zami. Selalunya fikiranku akan dibawa kepada perkara-perkara yang membawa kepada khayalanku bermadu kasih bersama abang Zami!

"Nizam... Penolong Ketua Pengawas nak jumpa dengan kau." Aku menoleh ke arah suara yang telah mengejutkan aku tadi. Aku berhenti menelaah buku fizikku. Aku mendengus kerana disuruh berjumpa dengan penolong ketua pengawas pada masa aku sibuk membaca.
"Apa dia nak, Halim?" Aku menjawab malas, walaupun degupan jantungku semakin kuat. Tak tahu pula apa salah aku sehingga dipanggil ke bilik pengawas.
Halim menaikkan kedua belah bahunya, tanda tidak tahu. Aku menoleh ke arah jam di dinding.
"Dah nak dekat pukul 9 malam nih... esok tak boleh ke?"
"Dia nak jumpa kau sekarang juga." Jawab Halim yang juga seorang pengawas. Kaki pengampu... benci aku kepada Halim kaki pengampu ini!
Aku mengeluh tidak puas hati. Dengan hati yang berat, aku terus berjalan ke arah bilik pengawas.
Setelah tiba di dalam bilik pengawas, aku terus mengetuk pintu berkali-kali.
"Masuk," jawab suara dari dalam.
Aku masuk ke dalam bilik pengawas. Yang hairannya hanya terdapat penolong ketua pengawas itu sahaja di dalam bilik tersebut. Hatiku berdebar-debar.
"Ikut aku masuk ke dalam bilik mesyuarat." Ujar penolong ketua pengawas. Dia memegang tangannya ke belakang.
Aku ikut arahannya. Setibanya aku di dalam bilik mesyuarat, detik nadiku hampir terhenti tatkala aku ternampak kotak kasut ku dan beberapa keping surat abang Zami di atas meja di dalam bilik mesyuarat pengawas.
"Saya buat spot check tadi--"
"Tadi mana ada spot check!" Aku cuba membantah. Aku dapat rasakan diriku seperti seekor binatang yang telah berjaya diperangkap si pemburu.
"Aku buat spot check di almari kau sahaja." Ujar Ezam, Penolong Ketua Pengawas yang setahun lebih tua dariku. Tahun ini dia akan mengambil peperiksaan SPMnya. Aku sebenarnya banyak mendengar cerita mengenai dirinya itu. Ezam adalah diantara pelajar terbaik di MTD. Dia juga sering mewakili MTD di dalam acara tinju. Orangnya hitam manis, bertubuh tegap. Tingginya lebih kurang seperti aku, iaitu di sekitar 5 kaki 7 inci. Wajahnya kacak, walaupun kelihatan sedikit garang. Dia berasal dari Johor. Apa yang aku dengar dari orang, dia berketurunan Jawa.
Aku berdiri tegak. Otakku buntu. Seperti seekor binatang terperangkap yang mahu melepaskan dirinya dari jerat si pemburu, mahu sahaja aku mengambil kotak di atas meja tersebut lalu lari keluar dari bilik ini--yang mula terasa seperti menghimpit diriku.
Ezam memandang ku dari atas ke bawah. Kerana cuaca agak panas pada malam itu, aku hanya memakai singlet dan berseluar pendek. Seluar bola berwarna putih. Dia memandangku dengan pandangan jijik.
"Kau nih homo, bukan?" Suaranya mula dikeraskannya.
Aku tak menjawab. Mukaku pucat lesi. Kalau ditoreh mukaku dengan pisau, pasti takkan berdarah.
"Aku dah baca surat-surat kau semua. Aku tahu kau homo. Dah lama aku perhatikan kau. Jijik aku lihat manusia seperti kau." Dia memandangku dengan satu pandangan yang serong. Seolah-olah aku ini seorang pelacur murahan di tepi-tepi lorong.
Pada waktu itu kepalaku terasa bagai nak pecah. Aku terfikirkan tentang keluarga aku. Aku terfikirkan tentang abang Zami. Aku sudah dapat bayangkan nasib aku nanti bila Ezam bawa hal ini ke pengetahuan pengetua.
"Kau tahu apa aku akan buat dengan bukti-bukti ini semua?" Dia menayaiku dengan suara yang tegas.
Aku menggeleng lesu. Aku sememangnya tak tahu apa yang akan berlaku kepada diriku nanti. Di dalam hati aku berdoa agar diri aku diselamatkan dari apa-apa malapetaka yang bakal tiba kelak.
"Kau bernasib baik kerana hanya aku sahaja yang tahu pasal benda ni." Katanya sambil tersenyum sinis. "Kalau tak nahas kau!"
Aku tunduk malu. Mukaku merah padam.
"Kau nak selamat, bukan? Kau tak mahu satu sekolah tahu yang kau ni homo?" Dia menanyaiku. Aku menggelengkan kepalaku, walaupun memang telah menjadi pengetahuan umum bahawa memang terdapat ramai golongan gayboy di MTD. Tetapi aku bukan diantara gayboy yang terkenal atau yang telah dikenal pasti di sini. "Aku nak kau... kulum batang aku."Katanya kemudian.
Aku terkejut sakan. Tekakku tiba-tiba terasa mual. Aku memandang wajahnya dengan pandangan berputik seribu pertanyaan.
"Amenda nih?" Aku memprotes. Aku marah.
Ezam mula bergerak ke arah pintu bilik mesyuarat. Dia mengunci pintu. Ezam tidak memperdulikan protesku tadi. Dia tersenyum sinis seperti seekor binatang buas yang baru sahaja berjaya menangkap mangsanya.
"Apa lagik.. isaplah!" Dia memaksa. "Kau kan homo kaki isap batang jantan... kenapa batang aku kau tak mahu isap?"
Aku menoleh ke arah surat-surat abang Zami. Ezam mula meramas-ramas kelakiannya. Aku lihat, kelakiannya mula membusut dari seluar panjang berwarna hijaunya itu. Beberapa detik kemudian, Ezam membuka zipnya lalu mengeluarkan kelakiannya keluar. Dia seolah-olah dia bangga dengan apa yang ingin ditunjukkan kepadaku.
Agak besar juga ukuran kejantanannya kulihat, walaupun pada ketika itu kelakiannya belum cukup tegang. Mungkin kerana dia berdarah Jawa, fikirku.
Dengan rasa serba-salah dan sedikit tekakku terasa mual, aku menuju kepada kelakiannya yang legam itu. Aku membuka seluarnya sehingga ke paras lututnya. Aku mengulum kelakiannya itu sampailah ia tegang dengan sendirinya. Kelakiannya keras berurat. Kembang takuknya agak besar dan cantik. Jika takuk abang Zami tatkala tegangnya berwarna kemerahan, takuk Ezam berwarna merah gelap.
“"Ahhh.. sedap sial! Kau pandai isap, lebih pandai dari jambu aku.”" Kata-katanya membuatku semakin mual.
“"Kulum dalam lagik, sial! Kulum lebih dalam"” Dengan ganas dia menekan kepalaku lebih dekat kepada bahagian kelengkangnya. Aku tiba-tiba tersedak.
“"Kau tentu suka kulum batang yang besar! Batang abang Zami kau tu mesti besar kan?" Dia menanyaiku sambil memegang kepalaku sewaktu aku sedang mengulumnya. Aku terasa seperti hendak menangis dipaksa berbuat begitu.
"Batang abang Zami kau berapa besar? Ada besar batang aku" Dia menanyaiku lagi. ”Aku berhenti sebentar dari terus mengulum. Aku memandang wajahnya dengan marah. Ezam tersengih.
Aku tak mahu menghabiskan masaku dengan bertukar pendapat dengannya tentang abang Zami. Aku hampir-hampir mahu menumbuknya tatkala dia menyebut nama abang Zami.
Aku kembali mengulum batangnya yang mula berair itu.
Ezam seterusnya telah memaksa aku memegang punggungnya. Memang aku tak dapat nafikan bahawa dia mempunyai punggung yang padat. Tapi di dalam keadaan memaksa seperti malam itu, aku memang tak menghiraukan tentang kepadatan punggungnya atau tentang tubuhnya yang sasa.
Ezam mula membuka bajunya kerana kepanasan. Aku dapat melihat Ezam seolah-olah sengaja mahu menayangkan tubuhnya yang tegap dan sasa itu kepadaku. Mungkin kerana mahu menikmati rasa lebih sedap lagi, dia mencapai sebuah meja kayu lalu duduk di atas meja tersebut.
“Ahhh.. sedap!” Keluhnya bertalu-talu. Sehingga ternaik-naik punggungnya kerana menahan kesedapan.
“"Kalaulah dah lama aku tahu pasal kau ni homo... dah lama aku jadikan kau jambu aku!"” Sebutnya sambil menekan-nekan kelakiannya jauh ke dalam anak tekakku. “"Aku sebenarnya dah lama suspek kau homo... budak hensem macam kau mesti homo punya!"”
Ezam sekali-sekala mengerang menahan kesedapan. Terutamanya apabila aku mula menjilat buah zakarnya.
“"Aku sebenarnya dah lama perhatikan kau. Aku ada suruh spy aku perhatikan kau... dari situ aku dapat tahu pasal surat-surat ni."
Aku tak tahu siapa baruanya yang memberitahunya tentang surat-surat abang Zami kepunyaanku itu. Kini semua orang di dalam bilik asramaku tiba-tiba menjadi musuhku.
Tangan Ezam tiba-tiba liar meraba-raba kelakianku.
"Hah.. . stim pun!"” Katanya dengan nada geram. "Besar sial, batang kau! Tak sangka pulak aku! Betullah kata orang... batang mamat Terengganu memang besar-besar!" Dia mengurut-ngurut kelakianku sehingga betul-betul tegang.
Aku merasa serba salah. Sejak tadi aku telah mengawal nafsuku. Rasa jijik terhadap diriku sendiri mula timbul kerana kelakianku yang sedang menegang itu. Aku rasa seolah-olah aku sedang menduakan abang Zami. Tuhan sahaja tahu perasaan serba-salahku pada waktu itu.
Ezam kemudian dengan rasa penuh geram telah mengeluarkan kelakianku melalui bawah seluar bola putihku itu. Terkejut aku jadinya apabila dia mula mengulum seludangku. Semakin aku terkejut lagi apabila aku dapat merasakan kulumannya agak dalam sehingga ke dalam anak tekak. Kini rahsianya sudah terbongkar. Aku pasti Ezam sendiri pernah menjadi seorang jambu senior MTD, mungkin sejak dia di tingkatan 1 lagi.
Sedap rasanya aku dikulum begitu. Fikiranku entah mengapa terlalu khayal menahan kesedapan. Aku langsung lupa kepada rasa bersalahku tadi. Di dalam pada itu, aku dapat melihat Ezam sedang mengurut-ngurut kelakiannya sendiri.
“"Sedapkan? Kalau sedap cepat pancut! Aku nak minum air kau."” Bisiknya kepadaku.
Kerana terlalu sedap dan khayal, aku terpancut-pancut ke mukanya. Ezam cepat-cepat mengolom takukku. Langsung dia tidak membiarkan walau setitik air maniku dibazirkan begitu sahaja.
Di dalam keadaan aku terpancut-pancut begitu, Ezam sendiri terpancut dengan sendirinya. Dia kelihatan puas selepas dia sampai ke kemuncak syahwatnya.
“"Kau ambil balik surat-surat kau tu, homo!" Ujarnya sambil memakai kembali seluarnya.
Aku terasa jijik. Menyesal aku kerana telah merasa nikmat bersama Ezam, sehingga menyebabkan aku terpancut. “
"Tapi aku nak kau janji supaya datang ke sini pada setiap malam selasa dan rabu." Sambung Ezam kemudiannya.
“"Eh apa nih pulak?"” Aku semakin marah. Suaraku semakin meninggi.
“"Kalau kau nak hidup senang di sini.. kau baik ikut cakap aku. Untuk pengetahuan kau... aku dah fotostate beberapa keping surat kau tu. Dan satu lagi, aku nak simpan beberapa keping gambar abang Zami kau tu."
Fikiranku kusut. Bercelaru. Aku tak dapat membuat apa-apa kecuali terpaksa mengalah kepada keadaan.
Aku keluar dari bilik pengawas dengan perasaan terhina. Aku terus menuju ke bilik mandi. Aku mandi dengan sepuas-puasnya, seolah-olah mencuci segala perasaan jijik yang terdapat di dalam diriku kini.
Apabila aku kembali ke bilik, aku dapati Ezam telah mengambil beberapa gambar abang Zami berlengging di tepi pantai, gambar-gambar kegemaranku sendiri.…

Beberapa tahun telah berlalu sejak peristiwa yang tidak diingini ini berlaku terhadap diriku. Baru-baru ini aku ada terserempak dengan Ezam di Blue Boy. Mata kami saling berpandangan. Aku tahu bahawa dia masih lagi mengenaliku, tetapi di hadapan kekasih/bapak ayam mat saleh tuanya, dia langsung mendiamkan dirinya. Dia mengalihkan pandangannya setiap kali aku merenung ke dalam matanya.
Aku memang membencinya. Aku masih ingat lagi malam-malam di mana aku terpaksa menjadi hamba nafsunya. Beberapa bulan terakhir dia di MTD, dia semakin galak menggangguku. Pada malam terakhir aku bersamanya, kerana terlalu marah terhadap sikapnya, aku terus menolaknya dari belakang lalu terus aku tusukkan senjataku ke dalam lubang keramatnya.
“"Ahhh! itu yang aku nak!"” Getusnya sambil mengerang kesedapan. Aku pula galak menekan senjataku sedalam-dalamnya dan penuh ganas. Walaupun aku sendiri benci untuk menusukkan senjataku kepada sesiapa, terutamanya kepada manusia bernafsu binatang seperti Ezam. Sengaja aku berbuat begitu untuk membalas dendam terhadap segala kezalimannya pada diriku selama ini.
"Ahhhh... sedap! Tekan dalam lagi... main ganas lagi!" Katanya sambil aku semakin ganas merobek lubang keramatnya itu...


BERSAMBUNG......

No comments:

Post a Comment