Tuesday, May 15, 2012

Nafas Bab 1

NAFAS - PUTERA MALAYA

JALAN KITA MASIH PANJANG Cipt. Ahmad Dhani

Di persimpangan, menatap berdua
Ombak yang coba pecahkan, karang cinta kita

Palingkan rasa, silaunya dunia
Hati kecil coba nyanyikan, suara kedamaian
Bahagia sejati

Reff:
Jalan kita masih panjang
Masih ada waktu tersisa
Coba kuatkan dirimu, jangan berhenti disini
Beri satu kesempatan, cinta suci berbicara
Waktu 'kan mengilhami, kedewasaan hatimu

Resapi jejakku, ikuti langkahku
Tegar meski harus merangkak
Ringankan bebanmu bantu kamu melangkah

Di simpangan hatiku hatimu
Singkirkan duri yang ada
Satukan dalam hati, kita jalani semua berdua

BAB 1

 Aku mengucupnya sekali lagi sebelum aku membiarkan dia terus tidur di atas dadaku. Dia kelihatan bahagia di dalam tenangnya itu. Aku mengusap-ngusap anak rambutnya. Aku tahu bahawa dia akan cepat lena jika aku buat begitu.
Aku sesungguhnya tahu betapa dia telah menyayangiku sehingga setengah mati. Aku tahu bagaimana pada setiap malam kami bersama, seribu bintang seolah-olah terbentang di angkasa untuk menyambut cinta kami berdua.
Bersamanya, barulah aku mula sedar bahawa cinta sememangnya dapat menyejukkan dunia.

Aku merenung kembali kembali wajahnya. Aku berfikir jauh. Banyak perkara yang telah berlaku di dalam hidupku ini yang telah membawa diriku kepadanya.

Mungkin jejak-jejak perkara itu patut ku ingat kembali.Sepertinya, separuh dari nafasku ada di dalam dirinya.

***

Pada ketika itu. Pada detik dan titik pertama peristiwa yang paling penting di dalam hidupku ini berlaku, aku masih muda. Mungkin terlalu muda. Aku berusia 16 tahun. Untuk remaja berusia 16 tahun, aku memang sudah kelihatan agak matang. Badan aku pun boleh tahan juga, tegap. Mungkin kerana aku adalah seorang wakil sekolah dalam permainan ragbi, dan beberapa acara sukan seperti olahraga. Dan lebih-lebih lagi kerana aku ini seorang Putera MTD. Mungkin kerana itu semua aku mempunya sebentuk tubuh yang kekar.
Aku juga tahu bahawa aku berwajah kacak. Bukannya aku hendak memuji diri, tetapi di dalam usia sebegitu muda, aku mula dapati bahawa terdapat ramai para gadis (dan tidak dapat dinafikan ramai juga pemuda) yang sering merenung dan memandang kepada wajahku ini.

Pada masa itu kakak aku berkahwin. Kakak aku yang paling muda. Kakak yang paling rapat denganku.
Musim cuti sekolah. Rumah aku riuh rendah. Aku memang sukakan kepada suasana seperti ini. Sesiapa yang pernah tinggal di kawasan kampung di Terengganu tentu akan tahu apa yang aku katakan.
Kampung aku terletak berhadapan dengan Laut China Selatan. Kedudukannya kira-kira lima puluh kilometer ke selatan Kuala Terengganu. Dan hanya beberapa kilometer sahaja ke utara bandar Dungun. Kami mempunyai sebuah pekan, tetapi tidaklah sebesar mana pekan tersebut. Jadi, jika keluargaku mempunyai barang-barang keperluan penting yang mahu kami beli, kami lebih senang ke Dungun.
Rata-rata penduduk kampung aku terdiri dari para nelayan, termasuklah bapak aku sendiri. Kami tidak kaya. Miskin pun tidak. Memadailah jika aku katakan bahawa kami sekampung tidak pernah lapar. Tetapi kami tidak mampu hidup seperti orang senang...

***

"Pergi jemput abang kau tu kat bawah," sebut ibuku. Aku mengganguk,
lalu terus aku berjalan ke anjung rumahku.
"Assalammualikum, bang!" Aku mengucap salam kepada abangku. Aku menghulurkan tanganku untuk bersalaman dengan abangku.
Abangku bernama Zuraimi. Dia baru sahaja setahun menjadi seorang anggota Komando. Usianya ketika itu baru sahaja masuk 23 tahun.
"Waalaikumsalam!" Abangku menjawab salamku. Aku terdengar dua suara menjawab salamku. Aku kemudiannya menoleh ke arah rakannya yang sama-sama menjawa salamku tadi.
"Nizam, ini kawan abang, Zami namanya. Kawan abang satu berek."
Mataku terpaku ke arah rakan abangku itu. Menderu darahku, kerana
tak pernah aku melihat wajah sekacak ini tersenyum manis ke arahku.
Abang Zami agak tinggi orangnya. Dari caranya berpakaian, aku sudah
boleh mengagak bahawa dia bertubuh tegap dan sasa. Bahagian atas bibir,
dagu sehingga ke kawasan pipinya agak kebiruan, mungkin kerana tidak
dijaga dan dicukur untuk sehari dua. Lengannya yang berbulu agak lebat
itu kelihatan padat dan berurat tebal ketika dia mengangkat beg tenteranya
yang berwarna hijau itu.
"Masuk bang, mak dah lama tunggu di dalam," kataku terketar-ketar.
Aku mengambil bag hijau kepunyaan abangku dan abang Zami lalu membawanya masuk ke dalam bilik abangku. Berat juga bag mereka berdua, fikirku sendiri.
Setelah itu, aku cuba intai-intai abangku dan abang Zami di dapur.
Mereka sedang berseloroh dengan kedua orang tuaku. Sesekali, abang Zami akan menoleh ke arah aku. Setiap kali dia menoleh, dia akan tersenyum ke arahku. Dan setiap kali dia berbuat begitu, degupan nadiku seolah-olah akan terhenti sejenak.
Di dalam pada itu, abang Zami membuka dua butang teratas kemeja yang sedang dipakainya. Mungkin kerana panas. Peluh mengalir lesu dari lehernya sehingga ke bahagian atas dadanya itu. Aku dapat melihat bahawa Abang Zami mempunyai bulu dada yang lebat. Dadanya juga kelihatan agak bidang dan berisi. Geram juga aku melihat susuk tubuh abang Zami yang tegap. Kelakianku terasa keras apabila aku memandangnya di dapur rumahku pada tengahari itu.

Sejam kemudian, abangku dan abang Zami terus menolong bapaku, serta beberapa orang kampung untuk membina khemah buat kenduri kenduri kahwin kakcik ku pada hari esoknya. Aku ikut tolong sama. Sesiapa yang pernah tolong merewang, tentu tahu bahawa kerja-kerja seperti ini memang berat. Lebih-lebih lagi kalau ia dilakukan pada waktu matahari tengah terik.
Aku telah melakukan kerja aku dengan bersungguh-sungguh. Memang aku bersemangat pada waktu itu, kerana Abang Zami sentiasa berada di sisiku. Banyak yang dapat aku pelajari darinya mengenai dirinya dari perbualan kami pada waktu itu. Abang Zami berusia 23 tahun, sama seperti abang Zuraimi. Menurutnya, dia sudah menjadi ahli komando selama 2 tahun. Dia berasal dari Kedah. Menurutnya lagi, datuk di sebelah ibunya berketurunan arab. Keluarga bapanya pula berasal dari selatan Thai. Mungkin kerana percampuran darah inilah yang menyebabkan abang Zami bertubuh besar, tinggi dan kekar. Tidak hairanlah jika orangnya juga kacak. Wajahnya juga ternyata wajah anak Melayu, tetapi jika dilihat dengan teliti, pasti darah Arab serta Thainya akan dapat kita lihat. Satu kebiasaan bagi kebanyakkan jejaka dari kawasan Kedah, Perlis dan Kelantan.
"Sebenarnya abang dah lama kenal Zam," ujar Abang Zami. "Abang Zam banyak simpan gambar-gambar keluarga Zam... dari situlah abang kenal Zam." Katanya memanggil aku dengan nama timang-timanganku. Beberapa saat kemudian, dia membuka baju T nya yang basah lencun dibasahi peluhnya sendiri.
Lemah lutut aku melihatkan tubuh tegap abang Zami. Badannya
memang padat dan sasa. Hampir-hampir semua bahagian tubuhnya berotot,
terutama pada bahagian dada dan perutnya. Memang sahlah dia ini seorang komando. Yang paling aku suka ialah ketika melihat ke bahagian dadanya berbulu sehinggalah ke bahagian pusatnya--yang kini aku lihat melekat rapat ke tubuhnya kerana dibasahi peluh jantannya itu.
Aku sering juga curi-curi lihat tubuh abang Zami yang bagak itu.
Ketika dia memasang kemah, aku dapat melihat peluh membasahi tubuhnya.
Cair juga bila aku lihat bahagian belakangnya yang berkepak itu. Aku
juga perasan terdapat beberapa orang anak gadis dari kampungku yang
curi-curi lihat dari arah dapur. Mereka kelihatannya sedang berbisik
sesama sendiri, kemudian tersenyum sambil menutup-nutup mulut. Terutamanya sepupuku, Leha.

Kami hanya selesai membuat kemah pada pukul 4 petang. Mereka yang datang menolong telah diarahkan berehat sebentar sebelum menunaikan sembahyang asar beramai-ramai di surau, yang letaknya tidak begitu jauh dari rumahku.
Aku telah mengambil peluang keemasan ini untuk cepat-cepat bergegas masuk ke dalam bilikku. Bilikku ternyata kosong. Aku kemudian terus masuk ke dalam tandas yang bersambung dengan bilikku. Aku membuka seluarku. Aku dapat melihat seluar dalam ku agak basah dengan air mazi. Air yang telah keluar kerana rasa terlalu ghairah melihatkan tubuh sasa abang Zami, tambah-tambah lagi kerana aku dapat berbual rapat dengan abang Zami sebentar tadi.
Di dalam bilik mandi, aku terfikirkan kembali tentang abang Zami. Kelakianku kembali terpacak tegang dengan begitu cepat. Di dalam keadaan penuh kegairahan itu, aku terus mengurut-ngurut kelakianku. Melayani nafsuku dengan melancap sambil memikirkan tentang abang Zami. Aku usap-usap takukku dengan perlahan...
Tiba-tiba aku terpaksa berhenti kerana aku dapat mendengar ada orang masuk ke dalam bilikku. "Sial!" Sebutku sendiri. Memang aku sudah mengagak bahawa sudah pastinya salah seorang saudara ku dari jauh yang ingin menggunakan bilikku ataupun tandas. Bilik-bilik lain sudah penuh, cuma bilik aku yang kini kosong (yang kini sedang menunggu masa untuk digunakan oleh tetamu keluargaku).
Aku terus mematikan niatku untuk melancap, lalu aku terus mandi. Setelah mandi, dengan hanya bertuala aku telah keluar dari bilik mandi lalu masuk ke bilikku.
Terkejut aku jadinya apabila aku mendapati abang Zami sedang terbaring berlengging sambil membaca Majalah Remaja milikku di atas katilku.
"Abang Zami nak mandi ke?" Aku menanyainya dengan penuh sopan. Aku cuba menyembunyikan busutku yang belum reda rasa tegangnya sejak tadi.
"Tidak, Zam," jawabnya pendek. Suaranya keras. "Abang nak berehat sekejap. Boleh abang baca majalah Zam ni dulu?"
Aku hanya mampu tersenyum. Aku mengangguk tanda setuju. Mataku terpaku sekali lagi ke atas tubuhnya, kemudian mataku liar melihat bahagian kejantanannya yang kelihatan agak membusut di sebalik seluar jeansnya yang ketat itu.
"Zam... bahu abang sakit, mungkin terseliuh sikit tadi. Boleh Zam
tolong urutkan?" Ujar Abang Zami dengan tiba-tiba. Dia meletakkan majalah Remajaku itu ke tepi.
"Tapi saya tak reti bang." Jawabku. Aku cuba menjual mahal. Tapi di
dalam hati, aku memaki hamun diriku kerana memaculkan kata-kata ini
kepadanya.
"Alah, urut macam biasa saja," katanya, suaranya yang macho penuh dengan unsur kelakian itu ditinggikannya seolah memerintah.
Aku mengalah, lalu aku terus duduk di sebelahnya sambil
memicit-micit bahunya yang padat berisi itu. Aku terasa cair bagai nak gila apabila aku dapat merasakan ototnya yang kekar itu. Tanganku menggigil tatkala aku mengurut badannya yang keras itu.
Pada saat itu, kelakianku yang hanya ditutupi oleh tuala putih ku semakin membusut dan berdenyut-denyut.
Pada masa yang sama, aku dapat melihat Abang Zami menjeling ke arah busutku itu. Kemudian dia berkata dengan tiba-tiba:
"Abang suka tengok muka Zam tu... muka Zam iras-iras muka Nassier
Wahab."
"Eh takdelah bang!" Sahutku malu.
"Yelah, Zam... tapi Nassier Wahab tu lembut... abang tak suka jenis
yang lembut-lembut nih."
"Jadi abang suka jenis yang macam mana?" Aku hampir tak percaya
kata-kata ini boleh terpacul dari mulutku. Aku tak tahu dari mana datangnya rasa beraniku pada saat itu.
"Macam Zam lah... Abang suka kat Zam... sebab Zam nih memang tough orangnya." Jawabnya sambil jari telunjukkan mengusap-ngusap kumisku yang baru sahaja kusimpan sejak mula cuti sekolah dua minggu yang lalu.
"Eh, kenapa nih bang?" Kataku sambil menepis tangannya. Aku dapat
melihat kejantanannya semakin membusut. Dia kemudian semakin berani menggunakan tangannya untuk meramas-ramas kejantananku yang
sememangnya sedang tegang mengeras pada waktu itu.
"Abang tahu yang Zam sukakan abang..." jelas abang Zami bersahaja. "abang tahu Zam tengok-tengok abang tadi... baik Zam mengaku!"
"Eh takdelah bang! Mana ada!" Aku menepis tangannya yang keras dan berurat itu sekali lagi.
"Zam! Tak baik bohong dengan abang!" Suaranya ditinggikannya lagi.
Aku tidak menyahut, barangkali kerana terlalu takut. Aku bangun dari katilku lalu aku cepat-cepat bergegas mengunci pintu bilikku. Pada ketika itu, barulah aku sedar bahawa tingkap bilikku telah lama ditutup rapat oleh abang Zami.
Aku kembali merapati Abang Zami. Abang Zami kembali meramas-ramas kejantananku.
"Saya tak pernah buat benda-benda ni semua, bang!"
"Kau diam saja..." kata abang Zami sambil mengucup dahiku. Entah
mengapa tiba-tiba aku terasa tenang. Aku tak merasa takut lagi. Abang Zami membaringkanku di atas katil.
Abang Zami mengucup bibirku. Itulah kali pertama bibirku dikucup. Bibir abang Zami yang cantik dan tebal itu terasa bagaikan madu di atas bibirku. Semakin asyik lagi apabila kumisnya berlaga dengan bibirku. Aku memeluk tubuhnya dengan kuat. Terasa sedap amat, terutamanya ketika aku mengusap-ngusap bahagian belakangnya yang berkepak itu.
Aku mengikut naluriku untuk membuka seluar jeans abang Zami. Aku
mula dengan membuka butang dan kemudian zipnya.
Kelakiannya yang besar itu terpacul keluar. Air mazinya membasahi seluar dalamnya.
"Eh, besarnya bang!" Bisikku perlahan ke dalam telinganya, hampir-hampir tidak percaya kepada apa yang aku lihat. Sememangnya kelakiannya itu besar. Sehingga mencecah ke bahagian pusatnya, ku lihat.
"Kenapa? Zam tak suka yang besar ke?" Soal abang Zami, sambil mengusik-ngusik kelakianku sendiri.
Aku cepat-cepat menanggalkan seluarnya kemudian terus aku meramas-ramas kelakiannya yang padat serta agak panjang untuk anak
Melayu.
Aku dapat mencium bau jantannya yang masam-masam itu. Bau yang membuatkanku semakin ghairah mahu menerokai tubuhnya itu.
"Eh, Zam suka bang," jawabku kemudian sambil meramas-ramas bulu
dadanya.
"Alah... abang punya tujuh inci saja. Zam punya pun besar juga... umur
Zam baru 15, tapi dah besar enam setengah inci. Kira besar sangatlah tu."
Sempat juga aku membandingkan kejantananku dengan kejantanan abang Zami yang telah matang itu. Kejantanan aku mungkin kecil sedikit dari abang Zami, kerana kejantanan abang Zami sememangnya tebal dan panjang. Sehingga ke hari ini, aku tidak dapat menafikan bahawa aku tidak pernah menemui kelakian yang lebih besar dari yang dipunyai oleh abang Zami. Kepala takuknya besar mengembang, malah batangnya juga agak besar serta berurat-urat.
Kelakiannya berdenyut-denyut seolah-olah ia mempunyai nyawanya yang tersendiri apabila aku memegangnya. Abang Zami merintih kesedapan
apabila aku mulai mengurut-ngurut kelakiannya. Aku terasa semakin asyik, terutamanya apabila aku mendengar keluhan suaranya yang ternyata macho itu.
Abang Zami kemudiannya mengurut-ngurut kelakianku dengan cepat
sambil dia menyonyot putingku. Aku terasa sedap bagai nak gila. Dia main dengan agak ganas juga, yelah... komandolah katakan. Aku tak dapat
mengikut rentaknya, kerana itulah kali pertama aku benar-benar dibelai oleh seorang lelaki.
Abang Zami tiba-tiba terus memasukkan kelakianku ke dalam mulutnya. Dia menyoyot dengan sepuas-puasnya. Aku tersentak kesedapan. Sehingga ternaik punggungku dibuatnya kerana menahan sedap. Aku mendengus puas. Abang Zami menutup mulutku dengan tangan kanannya, kerana takut suaraku nanti akan didengar orang.
Di dalam keadaan dikulum oleh abang Zami, aku terasa kelakianku seperti mahu meledak. Aku tak tahan lalu terus menusukkan kelakianku sedalam-dalam ke dalam mulut abang Zami. Aku terpancut di dalam anak tekak mulut abang Zami.
"Maaf bang... saya tak tahan," ucapku malu. Mukaku merah menahan malu yang amat.
"Sedap, Zam... air Zam manis macam orangnya juga." Ujar Abang Zam
sambil menjilat-jilat beberapa titik air mani yang masih mahu menetas keluar
dari kelakianku yang masih keras itu. "Memang anak ikan kalau pertama
kali main mesti cepat terpancut," sambungnya lagi. Dia menjilat airku sehingga kering.
"Biar Zam keluarkan air abang pula," kataku bersungguh-sungguh. Mahu juga aku tanya sudah berapa ramai anak ikan sepertiku yang pernah dibelai olehnya. Terasa juga rasa cemburu di dalam jiwaku. Aku matikan sahaja perasaan cemburuku ini lalu terus membaringkan abang Zami. Aku memberanikan diriku untuk mengulum kelakian abang Zami yang besar dan keras seperti besi itu. Memang pada mulanya susah, kerana aku tak biasa. Rasa seperti hendak tersedak dan hendak termuntah pun ada. Tapi aku rasa puas apabila aku dapat melihat abang Zam kelihatan begitu asyik melayan rasa sedap yang dialaminya sekarang.
Aku sendiri terasa ghairah yang amat. Tak cukup rasanya terpancut
untuk sekali, aku perlu pancut sekali lagi, bisikku di dalam hati. Kelakianku terasa lapar berdenyut-denyut. Tanganku liar meramas-ramas otot perut abang Zami yang berketul-ketul itu, sambil mengulum kelakiannya.
Tangan abang Zami memegang kepalaku sambil mengarahkan aku untuk mengulum dengan lebih cepat dan lebih ganas lagi.
Tiba-tiba abang Zami cepat-cepat membaringkanku ke atas katil sambil mengurut kemaluanku dengan cepat dan ganas. Dia sendiri telah
mengarahkan aku untuk mengurutnya dengan cepat. Aku dapat merasakan
kelakiannya semakin mengeras dan urat-uratnya semakin menegang.
"Ahhhhhh..." getus abang Zami tatkala airnya terpancut-pancut di
atas dadaku. Banyak juga airnya yang terpancut sehingga ke bahagian
mukaku. Aku rasa tak tertahan melihatnya berkeadaan begitu, sehingga aku sendiripun terpancut sama.
Air maninya terpancut dengan banyak sekali. Malah airnya boleh
dikatakan dua kali ganda dari air maniku sendiri. Airnya agak pekat dan
putih berkanji.
"Dah lama abang tak main Zam... sebab tu pekat." Ujarnya sambil
terbaring di atas katilku. Dia tersenyum puas.
Aku tak menjawab. Aku terasa puas tetapi kelesuan. Aku memeluknya
sambil kepalaku terbaring di atas dadanya yang padat itu. Rasa sayang yang amat kepada abang Zami mula tercetus di dalam sanubariku.

Tanpa aku sedari aku telah tertidur. Hanya pada menjelang waktu maghrib, ibuku telah mengejutku dari tidurku. Tatkala tersedar, aku dapati abang Zami tidak ada di sebelahku.
Entah mengapa, buat pertama kali di dalam hidupku, aku terasa kesunyian. Seolah-olah ada sesuatu yang kosong di dalam hidupku. Aku mahu rasakan pelukan hangat abang Zami.
"Sudah... pergi sembahyang. Malam nanti mak mahu kau pergi bawak
Ali, Mail, Saiful dan Sabri pergi tidur kat rumah nenek kau. Bilik ni
mak nak bagi kat keluarga pak long kau dari Melaka." Perintah ibuku. Aku menggaru-garu kepalaku yang tidak gatal. "Bawak kawan abang kau tu sama... sapa nama dia tu..."
"Abang Zami, mak," ujarku.
"Hah... bawak si Zami tu sama. Abang Zuraimi kau kena ikut bapak kau pergi berjumpa Pak itam kau malam ni."
Aku hanya mengangguk. Tak sabar rasanya aku untuk membawa abang Zami tidur ke rumah nenekku pada malam nanti.

BERSAMBUNG......

No comments:

Post a Comment