Sunday, May 27, 2012

NAFAS Bab 4

Bab 4

Sejak Abang Zami meninggalkanku, hatiku memang rasa langsung tidak tenteram. Musim cuti sekolahku hampir berakhir. Jika dulu aku banyak menghabiskan masaku bersembang dengan kawan-kawan sekampungku atau keluar bermain bola bersama mereka di padang sekolah lamaku, kini aku banyak menghabiskan masaku di dalam bilikku termenung keseorangan.
"Dia sedih sebab kakcik dia dah kawin..." jelas ibuku kepada bapaku apabila melihatku tidak berselera untuk makan sebentar tadi. Dia tahu bahawa kakcik ku memang sayang benar kepadaku.
Di antara ramai-ramai adik-beradik yang aku ada, kakcik ku lah yang paling aku sayangi. Mungkin kerana umur kami tidak jauh berbeza jika dibandingkan dengan umur abang dan kakakku yang lain. Dia hanya tua tiga tahun dari umurku. Didalam usia semuda 18 tahun dia telah dikahwinkan dengan anak lebai Samad dari Kemasik.
"Makanlah Zam," pujuk bapaku perlahan. Aku menggeleng lesu. Bapaku memang rapat denganku. Sebagai anak bongsu, memang lebih sayang kepadaku dari abang serta kakakku yang lain.
"Nanti kalau Zam lapar, Zam makan," aku membalas perlahan.
Aku termenung di dalam bilik tidurku menatap kepada sekeping gambar yang telah abang Zami berikan kepadaku. Gambar yang telah diberikannya kepada aku itu telah diambilnya tiga tahun yang lalu di dalam bereknya. Dia kelihatan tersenyum di atas katilnya sambil mengilatkan boot tenteranya. Yang membuatku semakin dahagakan pelukan hangatnya tatkala aku melihatkan keadaannya berlengging di dalam gambar itu. Gambar yang diberikan kepadaku agak terang. Boleh kulihat setiap otot di dalam badannya. Dia kelihatan lebih gelap di dalam gambar itu dari sekarang.
"Kenapa kulit abang gelap sikit ni bang?" Aku menyoal Abang Zami sejurus selepas aku menerima gambar tersebut darinya. Mataku kembali kepada muka pintuku untuk memastikan bahawa pintu bilikku itu telah dikunci rapat.
"Sebab abang kena berlatih kawat sambil berlengging di tengah-tengah panas masa abang buat latihan asas jadi komando dulu." Jawab abang Zami sambil mengusap-ngusap rambutku. Dari luar bilikku gamat kedengaran bunyi pukulan kompang menandakan pihak pengantin lelaki sudah sampai ke perkarangan rumahku.
Aku dapat melihat keadaan kulitnya jika terkena bahang matahari. Latihan komandu di tengah-tengah panas telah membuatkan kulitnya yang putih itu bertukar kemerahan.
Kulitku yang sawo matang ini pasti akan bertukar gelap (seperti mana yang berlaku kepada abangku dahulu) jika dibiarkan lama-lama di tengah-tengah cahaya matahari. Malah sejak aku menjadi pelajar di MTD, tidak boleh aku nafikan bahawa kulitku kini lebih gelap dari dahulu. Tapi aku gembira apabila abang Zami memberitahuku bahawa dia suka kepada kulit yang sawo matang sepertiku. Menurutnya, warna kulitkulah yang telah membuatku nampak lebih macho.
"Abang tak suka yang putih-putih..." Abang Zami menjelaskan sambil dia meraba-raba leherku. Paluan kompang semakin kuat kedengaran.
Pintu bilikku tiba-tiba diketuk dari luar. Kedengaran suara abangku memanggil-manggil dari luar.
"Zami ada di dalam?" Katanya, sejurus aku membuka kuak pintu bilikku.
"Ada..." aku menjawab ringkas. Aku menoleh kepada abang Zami yang sedang menutup zip seluarnya yang telah aku buka tadi. Hanya selepas abang Zami bersedia menemui abang Zuraimi, barulah aku membuka pintu bilikku.
"Zami... kau pandai silat kan? Abang long aku tak jadi nak silat... segan pulak katanya." Ujar abangku tatkala lehernya menjenguk ke dalam bilikku. "Boleh... tapi kena bayar komisyen!" Seloroh Abang Zami. Dia kemudian keluar meninggalkan bilikku tanpa berkata-kata kepadaku.
Beberapa minit kemudian aku turun dari rumahku. Aku berdiri tercegat di hadapan tangga rumahku sambil melihat abang Zami memulakan tarian silatnya. Kamera di tanganku pantas aku arahkan kepada abang Zami.
Terasa bangga pulak di dalam hatiku kerana melihatkan ketangkasan abang Zami bersilat. Aku sendiri pernah belajar seni silat gayung sebelum aku meneruskan pelajaranku ke MTD. Jadi aku tahu bagaimana untuk membandingkan tarian silat yang kasar atau tarian silat yang tinggi nilai seninya. "Hensemnya abang tu!" Entah mengapa, di dalam suasana riuh rendah seperti itu aku masih dapat mendengar bisikan sepupuku Leha kepada kawannya Nurliza. Mereka berdua yang berusia tua dua tahun dariku itu ketawa kecil, sambil menjeling-jeling ke arah abang Zami yang sedang mengorak langkah silatnya itu.
Perasaan cemburu mula menyelinap masuk ke dalam tubuhku. Tak rela rasanya aku memikirkan bahawa akan ada manusia lain yang akan memiliki abang Zami kecuali diriku ini.
Abang Zami kelihatan segak bak pahlawan Melayu yang gagah, walaupun pada waktu itu dia hanya berseluar jeans dan memakai baju Pagoda berwarna putih. Dia kelihatan begitu gagah perkasa, mungkin kerana bentuk badannya yang tegap, tambah-tambah lagi kerana ketinggiannya mencecah 6 kaki. Aku sebenarnya suka melihat dia berpakaian begitu, maksud aku, berbaju putih dan berseluar jeans berwarna biru. Kerana tatkala dia sedang mengorak langkah silatnya, aku boleh melihat dengan jelas otot-ototnya yang padat itu bergerak-gerak melalui baju pagoda putihnya itu (yang kelihatan agak jarang dan ketat). Malah, baju Pagodanya itu telah menampakkan otot perutnya yang terbentuk cantik tatkala dia menarik nafasnya.
Naik juga shyahwatku apabila melihat kepada kepadatan busut abang Zami melalui seluar jeansnya. Teringat aku kepada kelakiannya yang besar itu tatkala aku mengulumnya semalam. Otot-otot di betis dan pehanya yang besar itu juga telah membuatkan seluar jeans abang Zami nampak ketat. Makin ketat lagi kelihatannya, terutamanya pada bahagian punggung abang Zami yang padat itu.
Aku semakin galak mengambil gambar abang Zami bersilat. Tak sabar rasanya untuk aku melihat gambar yang telah aku ambil ini. Akan kusimpan gambar-gambarnya ini baik-baik setelah aku balik ke MTD kelak!
Selesai abang Zami bersilat, dia berundur lalu berjalan ke arahku. Kami membalas senyuman.
"Bila Zam dah cuci gambar tu nanti, jangan lupa hantar kat abang," kata abang Zami kepadaku. Badannya berpeluh. Dia mengelap keringatnya dengan tangannya.
"Tentulah bang... saya pun tak sabar nih!" Balasku tanpa rasa segan. Abang Zami tertawa lalu teramas-ramas rambutku sebelum dia beredar ke belakang rumah untuk menolong beberapa pemuda kampung yang lain mencuci pinggan di sana.
***
Aku termenung merenung ke dalam gambar abang Zami. Di belakang gambar tersebut, abang Zami telah menulis alamatnya di Kor Gerak Khas di Port Dickson dengan ucapan pendek menyuruhku belajar rajin-rajin. Aku menarik nafasku panjang-panjang. Aku kemudian merenung kepada segulung filem di atas meja di sebelah katilku. Memang kalau boleh, mahu saja aku cuci filem tersebut di pekan untuk dapatkan gambar-gambar yang telah kuambil tempohari secepat mungkin. Akan tetapi, memandangkan bahawa hampir setiap gambar yang aku ambil hanya terdapat gambar abang Zami ataupun gambar kami berdua, aku batalkan sahaja niatku itu. "Buat di KL sajalah, Nanti apa pulak orang kata..." getusku di dalam hati.
Aku merenung ke gambar abang Zami di hadapanku. Setiap kali aku menatap wajahnya, setiap kali itulah aku akan kembali dibawa kepada masa-masa aku bersamanya. Malam kedua aku bersamanya ternyata lebih hebat dari malam pertama aku dengannya.

"Abang memang hebat masa abang bersilat tengahari tadi!" ucapku
tatkala berada di dalam pondok kecil di atas bukit berdekatan dengan
rumah nenekku itu. Pada malam itu cuaca mendung. Angin pula bertiup agak kencang.
"Alah, biasa aja tu. Bukan anak Melayu kita nih kalau tak pandai bersilat." Abang Zami tak makan dipuji. Seboleh-bolehnya dia mahu merendah diri. Dia tersenyum memandang ke arahku, lalu dia menyambung, "Zam pun nampak segak dengan baju Melayu yang Zam pakai... stim abang tengok."
Aku tersenyum sendiri. Aku terasa begitu bahagia dapat duduk bersama dengannya kini setelah sehari suntuk melayan tetamu di kenduri kahwin kak cik ku itu.
"Abang nampak penat... saya kesian dengan abang sebab tak dapat
berehat sejak semalam." Kataku sambil memeluknya dengan berpaut kepada lehernya.
"Tak apa Zam... abang dah biasa buat kerja-kerja berat macam ni."
"Abang nak saya urutkan badan abang tak?" Aku mengesyorkan.
"Boleh jugak Zam," jawab abang Zami sambil membuka bajunya. Dia
baring di atas para.
Tanganku galak memicit serta mengurut bahagian belakangnya. Sedap
juga rasanya dapat mengurut tubuh abang Zami yang keras ini. Aku mula mengurut di bahagian lehernya kemudian turun sehingga ke bahagian punggungnya.
"Stim ke Zam?" Ujar Abang Zami apabila matanya terpandangkan kepada busutku yang semakin membesar itu.
"Mestilah bang... saya stim dengan abang sorang jer! Dengan orang lain saya dah tak stim lagi dah. Dengar nama abang jer saya dah stim tau!"
"Ish, manja pulak Zam nih. Semakin hari makin manja Zam dengan abang." Ujar abang Zami kepadaku dengan suaranya yang dalam dan keras itu.
"Abang tak suka ke kalau saya manja dengan abang macam ni? Dengan abang sorang je lah tempat saya untuk bermanja." Kataku berterus terang. Suasana malam di atas bukit agak sejuk. Aku berhenti sebentar dari terus mengurutnya. Aku menggosok-gosok lenganku kerana kesejukkan.
"Eh, abang suka... bukannya abang kata abang tak suka." Abang Zami bangun dari baringnya, terus dia memelukku setelah dia tahu aku kesejukkan. Aku mengeluh puas. Aku dapat merasakan kehangatan tubuhnya. Aku terasa kesedapan kerana dipeluk.
Nafsu mudaku membuak-buak pada malam itu. Geram rasanya apabila
aku dapat mengurut badan abang Zami tadi. Lebih geram lagi apabila aku dipeluk oleh abang Zami kini.
Kerana tak tertahan, tatkala di dalam pelukannya aku sengaja membuka seluar abang Zami.
Abang Zami membiarkan sahaja. Lalu aku buka seluarnya yang membusut itu. Perlahan-lahan aku lakukan pekerjaan ini...
"Kenapa abang tak beli seluar dalam baru, bang? Seluar dalam abang
nih dah lama... koyak-koyak pulak tu." Ujarku setelah aku berjaya membuka seluarnya itu. Kini tangan kiri ku meraba-raba kepadatan punggung abang Zami. Tangan kananku pula sibuk mengurut-ngurut kejantanan abang Zami dari luar seluar dalamnya.
"Alah... buat apa beli yang baru. pakai apa yang patut tu,
cukuplah." Jawab abang Zami bersahaja.
Seluar dalamnya itu memang berlubang-lubang dan koyak rabak. Abang Zami sedang memakai seluar dalam berwarna hijau "Hak Kerajaan" yang
pernah aku lihat dipakai oleh abangku sendiri. Seluar dalam abangku
sendiri pun rupanya tak ubah seperti seluar dalam abang Zami. Tidak aku
nafikan, keadaan seluar dalamnya berkeadaan begitu telah menaikkan
nafsuku lagi.
"Nanti saya belikan abang Zami seluar dalam yang baru." Aku berkata
kemudiannya.
"Ish, Zam nih... kan lagi baik kalau Zam pergi beli buku." Sahut abang Zami dengan nada serius.
"Alah bang... sekali sekala! Apa salahnya."
"Patutnya abang yang belanja, Zam... Zam tahu tak? Abang pantang betul kalau ada orang nak belanja abang. Abang tak suka. Abang tak mahu termakan budi." Jelas abang Zami kepadaku.
"Tak apa bang. Saya tak berkira orangnya. Bila Zam besar nanti Zam
nak jaga abang." Kataku bersungguh-sungguh.
"Mengarutlah Zam nih." Ujar abang Zami sambil memusing ke memandangku. Dia memegang kedua belah bahuku. Aku dapat melihat kejantanannya semakin besar mengeras. Begitu besar dan panjang sehingga terkeluar dari seluar dalamnya lalu hampir mencecah ke pusatnya.
Manik-manik pekat dapat kulihat mula menitik keluar dari kepala takuknya yang berdenyut-denyut itu.
"Saya memang nak jaga abang satu hari nanti. Betul ni bang!" Kataku sambil mencium lengannya.
"Patutnya abanglah yang jaga Zam." Kata abang Zami. Dia menghela nafas panjang sambil mengusap-ngusap rambutku.
Tak tahan aku melihat berkeadaannya begitu. Hampir-hampir bogel dengan hanya berseluar dalam di hadapanku. Aku terus menuju ke arah
kelakiannya lalu terus aku buka seluar dalamnya pula. Sejurus selepas itu, aku kulum dalam-dalam senjatanya. Abang Zami mendengus kesedapan.
"Abang memang mahu jaga Zam..." ucapnya, sehingga dia dapat menyambung lagi kata-katanya. Dia tak tertahan lagi, lalu dia memegang kepalaku untuk menyuruhku kulum dengan lebih dalam lagi. Abang zami menyambung, "Berilah peluang abang jaga Zam... biar abang yang keluar belanja untuk Zam. Abang nak tolong beli buku sekolah dan keperluan Zam nanti. Ini janji abang kepada Zam."
Aku mendengar kata-katanya itu tatkala sedang sibuk mengulumnya. Dia berkata kepadaku dengan bersungguh-sungguh. Hatiku sejuk. Terasa semakin sayang aku kepadanya.
Aku mengulum dengan sepuas-puasnya sambil membelek-belek pada
bahagian otot perutnya. Memang di situlah diantara bahagia tubuhnya yang paling aku sukai, selain daripada bahagian dadanya, lengannya dan betisnya yang besar dan padat itu.
Mungkin kerana tak tahan menahan rasa geram, abang Zami terus bangun lalu dengan penuh gelojoh dia telah membuka baju serta seluarku. Dengan rakus dan ganas dia telah mengulum-ngulum puting kiriku. Aku mengeliat kesedapan.
Setelah puas abang Zami merakusi putingku, dia menyuruhku berdiri
lalu dengan kuat dia memelukku. Dipeluknya aku sambil dia mengucupku.
Dia mengulum lidahku dengan sepuas-puas hatinya. Kelakiannya pula
ditujah-tujahkan ke arah tubuhku.
Tatkala masih bercumbuan dengannya, dengan sepenuh tenaganya dia
telah mengangkatku. Aku telah mengikut naluriku untuk menggunakan kedua
belah kakiku untuk memaut kuat pinggangnya. Tanganku pula memaut kepada lehernya.
Kini aku menciumnya dari atas, tanpa perlu lagi aku mendongak ke arahnya. Tatkala di dalam penuh khayal begitu, dia telah menambahkan lagi kesedapanku dengan mengurut-ngurut batangku yang kini semakin keras dan basah--sehingga aku dapat merasa badan abang Zami agak basah terkena air maziku yang sentiasa mengalir itu.
Aku memaut kuat pada tubuhnya. Dengan penuh geram aku meramas-ramas otot di bahagian lengannya yang besar dan tebal itu. Agak lama juga
abang Zami memperlakukan aku begini. Geram juga rasanya apabila aku
sendiri dapat merasakan kekuatan anak jantan abang Zami ketika abang
Zami mendukung aku pada waktu itu.
Setelah abang Zami puas mengucup dan mengulum lidahku. Dia
membaringkan aku di atas para yang bertilam itu. Seperti semalam, dia
telah mencapai seluar jeansnya lalu mencapai paket kondomnya. Dia
memakaikan sarung kondom kepada kelakiannya yang kini sedang lapar
berdenyut-denyut.
"Semalam abang buat sakit..." kataku perlahan. Walaupun di dalam
hatiku, aku memang mahu dia memasuki tubuhku ini. "Sakit sangat bang... sampai rasa bagai nak pitam!"
"Abang tahu Zam... sebab tu abang akan buat perlahan-lahan... macam semalam."
Aku mengangguk lesu. Demi rasa cintaku terhadap dirinya, aku
sanggup menyerahkan apa sahaja yang aku ada kepadanya.
Abang Zami pada mulanya mengangkangkan kakiku. Kemudian dengan
perlahan dia memasukkan kelakiannya ke dalam lubang nikmatku. Seperti semalam, memang agak sukar untuk dia memasukkan kelakiannya yang panjangnya tujuh inci itu. Lebih sukar lagi kerana kelakiannya itu padat dan tebal.
Posisi abang Zami memasukkan kelakiannya dari bahagian hadapan
ternyata agak lebih sakit rasanya jika dibandingkan dengan bahagian
belakang. Tetapi tidak boleh aku nafikan bahawa pada bahagian inilah aku
rasa lebih nikmat dijamah abang Zami.
"Sakit bang... tapi sedap! Ahhh... dalam lagi bang!" aku bisik ke dalam telinganya.
Nikmatnya tak terkata apabila kelakian abang Zami masuk begitu dalam ke dalam tubuhku. Kadangkala dengan sengajanya aku menekan sendiri punggung abang Zami. Tanganku sendiri liar menguis-nguis lubang keramat abang Zami.
Dengusan abang Zami semakin kuat lagi kedengaran apabila tanganku
mencecah-cecah lubangnya itu.
Didalam keadaan kesedapan itu, abang Zami telah mengurut-ngurut
kelakianku. Dia lelah mengucupku sambil memasukkan lidahnya ke dalam
mulutku dengan dalam. Aku terus mengulum lidahnya dengan rakus.
"Ahhhh! Sedap bangggg!" Aku mengeluh kesedapan dengan tiba-tiba
apabila aku tidak dapat mengawal nafsuku lagi. Terpancut-pancut air
maniku ke atas badan abang Zami.
Abang Zami menggeliat kesedapan. Dia menpercepatkan lagi pergerakan turun naik punggungnya, sehingga dia sendiri tak tertahan lagi. Dia menusuk kelakiannya dengan lebih dalam, lalu dia berhenti di situ. Abang Zami mengeluh kesedapan dengan kuat.
Kelakiannya dapat aku rasakan berdenyut-denyut memancutkan airnya terasa didalam tubuhku.
"Sedap Zam..." ujar abang Zami sebaik sahaja dia mengeluarkan
kelakiannya dari tubuhku. Aku dapat melihat sarung kondomnya penuh
berbekalkan air mani.
Secara lazimnya abang Zami memang banyak kandungan air mani yang dapat dikeluarkannya. Subur, seperti mana yang pernah diperkatakan oleh Ustaz Jamil, guru agamaku dahulu. Dia pernah memberitahuku melalui kelas agamaku tentang kandungan air mani yang banyak dan kesuburan lelaki. Kesuburan seorang lelaki terletak kepada kandungan air maninya, kata cikgu Jamil kepadaku. Entah betul entah tidak telahannya itu, aku sendiri pun tak tahu.
"Sedap bang... abang pandai puaskan saya." Kataku dengan lesu. Dan
seperti malam sebelumnya, abang Zami dengan perlahan dan penuh teliti
telah menggunakan bajunya untuk mengelap dan membersihkan tubuhku.
"Zam... abang nak Zam belajar rajin-rajin. Abang tak mahu Zam jadi
seperti abang." Kata abang Zami tiba-tiba.
"Kenapa abang tiba-tiba cakap seperti ini kepada saya?" Dahiku terkerut seribu.
"Abang tahu Zam pandai... tak seperti abang. Malu rasanya abang
dengan diri abang ni jika dibandingkan dengan Zam."
"Abang jangan cakap begini dengan saya... saya sayangkan abang. Saya tak kisah siapa diri abang ni, asalkan abang sayangkan diri saya ini. Abang sendiri boleh tengok keadaan keluarga saya... kami bukan orang kaya. Bapa saya nelayan. Kita sama saja bang!" Kataku sambil mengusap rambut abang Zami yang dipotong pendek itu. Aku mengucup dahinya dengan perlahan. "Saya berjanji tak akan tinggalkan abang sampai bila-bilapun. Biarpun satu hari nanti saya akan berjaya di dalam hidup. Itu janji saya kepada abang."
Abang Zami tidak menjawab. Dia terus memelukku dengan erat. Nafasnya turun naik dengan kuat. Mungkin dia telah memelukku sambil tersedu
menangis sendiri. Aku sendiri tidak pasti apa yang telah berlaku pada
waktu itu. Aku sendiri telah lupa. Yang aku ingat, setelah dia memelukku dengan agak lama, kami kembali melayarkan bahtera indah kami untuk kali kedua pada malam itu...
Di dalam bilikku aku termenung memandang kepada gambar abang Zami. Hatiku terasa kosong dan sunyi. Perit rasanya jiwaku pada waktu itu. Aku memegang kain pelikatku. Basah, terutamanya pada bahagian kelakianku, kerana terlalu asyik memikirkan kisah diriku bersama abang Zami. Aku menutup lampu bilik tidurku. Di dalam keadaan gelap begitu, aku mengurut-ngurut kelakianku sambil berfikir tentang abang Zami. Nama abang Zami kuucapkan berkali-kali sehinggalah aku sampai kekemuncaknya.


BERSAMBUNG....

No comments:

Post a Comment